május 17

7 tipp, amivel emelhetsz a marketinged minőségén

0  hozzászólás

Az előző bejegyzésben megosztottam veled a gondolataimat a marketingről. Tudjuk, hogy a marketing egy kis egészséges önbizalom alapjain nyugszik, a saját erényeink bemutatásán, és a hozzá vezető utat kommunikációval rakták ki.

Az előző bejegyzésem azonban aggasztóan általános volt, így most, ebben az új írásban adok neked hét konkrét tippet, amelyeket akkor érdemes használnod, ha jó marketinget akarsz a weboldaladnak.

Igyekszem megfelelő példákkal is alátámasztani, bemutatni, sőt: megvilágítani a tippeket.

Meglepő módon kezdjük az elsővel.

1. Érdemeld ki a bizalmat!

Az előző bejegyzésben megosztottam veled a gondolataimat a . Tudjuk, hogy a marketing az egészséges önbizalom alapjain nyugszik, a saját erényeink bemutatásán, és a hozzá vezető utat kommunikációval rakták ki.

Induljunk ki rögtön az elejéből, onnan, hogy van egy weboldalad. Mert ha nincs, akkor igen nehezen tudod marketingelni. (Szívesen segítek azonban ezen az akadályon átlendülni. Nem tudom, említettem-e már, hogy csudaszép weboldalakat készítek.)

Tehát van egy weboldalad.

A marketing célja az eladás. Ezt is tekintsük most előfeltételezésnek, mert legtöbbször monetáris célok mozgatnak bennünket.

Ugyanakkor, ha a marketinget ott kezdjük el, hogy valamit el akarunk adni, nagy hibát követünk el. Mert a marketing kommunikáció, de az, aki csak a pénzről hajlandó beszélni, unalmas és fárasztó figura.

A marketingnek ugyanis kell, hogy legyen egy megelőző szakasza. Ebben a szakaszban semmit sem akarunk még eladni. A célunk ilyenkor, hogy izgalmas, értékes, tartalmas dolgokat osszunk meg az Olvasóinkkal.

Például írhatsz egy jó blogot. Minden héten írhatsz egy bejegyzést, és azt megoszthatod az olvasóiddal és a követőiddel.

Apropó: olvasók. Ha mindig jó írásokat raksz fel a blogodba, akkor a látogatók egy része vélhetően fel fog iratkozni a listádra, amivel ugyan még nem teszel szert közvetlenül bevételre, de amikor majd a portékádat kínálod, több lesz a potenciális vásárlód.

Tehát: Ha el akarsz adni valamit, először is szolgálj rá a leendő ügyfeleid bizalmára. Ne csak akkor légy jó fej, amikor pénzre van szükséged. Az ingyenes tartalmak legalább olyan fontosak, mint a fizetősek.

2. Légy beszédes!

Szaladjunk előre a következő mérföldkőig, amikor már van egy terméked, amit el akarsz adni.

Az első teendőd, hogy nagy-nagy örömmel és lelkesedéssel bejelentsd, hogy: tádám! Itt van, megjött, elérhető!

Miután megosztottad a nagy hírt, máris jöhetnek a vásárlók. De akár jönnek, akár nem, hamarosan ismét te következel. Ismét meg kell osztanod a nagy újságot. A probléma csak az, hogy másodszorra már nem olyan nagy újdonság. Éppen ezért másodszorra valami mást kell mondanod róla.

Telik az idő, de ha nem beszélsz a csillogó-villogó termékedről, az emberek bizony megfeledkeznek róla. Megint te következel. És megint mást kell mondanod.

És így tovább, folyamatosan kommunikálnod kell ugyanarról a dologról.

Ha például egy Szipi-Szuper Porszívót akarsz eladni, akkor számos (vagy számtalan) hírt megoszthatsz:

  • Megjelent, kapható a Szipi-Szuper Porszívó! Most vegye, most vigye!
  • 10 ok, amiért a Szipi-Szuper Porszívó a legjobb befektetés a háztartásban
  • Kérdések és válaszok a Szipi-Szuper Porszívóról
  • Sikertörténet: Hogyan találtam meg az elveszett kulcsomat a Szipi-Szuper Porszívóval (vásárlói visszajelzés)
  • Figyelem: Új funkciók a Porszívónkon!
  • Öt végzetes hiba a háztartásban (és a titkos megoldás)
  • Tiszta szívás: A mi Porszívónk mindent feltakarít!

És így tovább, mindig van új a nap alatt.

3. Legyen vége

Sokféle akció létezik, de a legjobb az, aminek határideje van.

Ha a porszívót az év 365 napján megvehetik, nem kapkodják el (sem a porszívót, sem a vásárlást). Minek sietni, ha úgyis mindig kapható, nem igaz?

Ha azonban az új modellből csak 100 db van raktáron, akkor máris bekúszik a szobába a FOMO. Az olyan, mint a mumus, csak teljesen más.

Ha lemaradhatsz valamiről, akkor az stressztényező. De gondolkodjunk pozitívan, és mondjuk inkább azt: motiváció.

Persze nemcsak a darabszámmal lehet korlátokat szabni, hanem az idővel is. Ha például egy új tanfolyamot indítunk, ami azonban csak két hétig érhető el. Ennek nemcsak az az előnye, hogy motivál a vásárlásra, hanem az is, két héten át kell csak kommunikálnunk az adott termékről.

Tudtad, hogy egy időkorlátos akció utolsó napján gyakran magasabb a bevétel, mint az egész vásár alatt? Bizony, a határidő igen erős motivációs eszköz.

A határidőket megszabhatjuk mi magunk (csak két hétig), vagy lehetünk szezonálisak (anyák napi akció, karácsonyi vásár, tavaszi áreső, fekete péntek, szerelem csütörtök, dob szerda.)

4. Az ellenállhatatlan ajánlat

A porszívó önmagában akkor is csak egy porszívó lesz, ha ódákat zengünk róla, meghintjük porcukorral és aranybetűkkel írjuk a nevét.

Épp ezért kell arra törekednünk, hogy ellenállhatatlan legyen az ajánlatunk. Annyi értéket kell felsorakoztatnunk, amennyit csak tudunk. Ezek lehetnek kiegészítők, bónuszok, ajándékok, és minden, ami letölthető, felragasztható, gyűjthető, cserélhető, beküldhető, sorsolható.

Minél hosszabb a lista, annál vonzóbb lesz az ajánlat.

Például:

Most vegyen Szipi-Szuper Porszívót, mert most ezeket is megkapja vele:

  • Nincs határ: tartalék porzsák
  • Dupla szívás: Ajándék szívócső
  • Örök garancia + ráadás két hónap
  • Tavaszi bónusz: Virágillatú illatosító a porzsákba
  • Ingyenes szállítás
  • 24 órás ügyfélszolgálat
  • Ajándék takarítónő (3 db vásárlása fölött)

Ki tudna ellenállni egy ilyen ajánlatnak?

5. Légy más, mint a többiek!

Könnyű dolga van annak a géniusznak, aki az utánozhatatlan és verhetetlen Szipi-Szuper Porszívót feltalálta. De sokan vannak, akik javarészt ugyanabban utaznak. Vannak hasonló vagy nagyon egyforma termékek és szolgáltatások, mint például a kulcsmásolás, pizza házhoz szállítás, vagy mondjuk egy gépírás tanfolyam.

Ilyenkor az emberek hajlamosak csak az árra menni. Ha például a gépírás tanfolyamot nézzük, akkor a vásárló (amikor még nem is vásárló, csupán morfondírozó érdeklődő) megnézi, hogy mennyibe kerül egy gépírás tanfolyam. Talál mondjuk 20 ezer Ft-ért, 30 ezer Ft-ért és 40 ezer Ft-ért is. Akkor jogosan dönthet úgy, hogy a legolcsóbbat választja.

Éppen ezért jó ügyelni arra, hogy a terméked vagy szolgáltatásod soha ne legyen összehasonlítható más termékekkel vagy szolgáltatásokkal. Ennek pedig a marketing-kommunikációdban is meg kell mutatkoznia.

Mondhatod például, hogy:

  • Mesterséges intelligenciával támogatott gépírás tanfolyam + 4 óra online konzultáció a sebesség növelése érdekében
  • Tízujjas gépírás tanfolyam ergonómia videós támogatással és bónusz shiatsu ujjgyakorlatokkal az egészségedért
  • Fürge ujjak webinár-sorozat és gépírás 9 hét alatt + vizsgára felkészítő Skype konzultáció
  • 10 hipnózis audio-anyag + 4 hetes gyorsított gépírás tanfolyam

Talán kicsit elrugaszkodtam a realitástól - bár az élet szerintem meglepőbb dolgokat produkál.

6. Ne magadról beszélj!

Azt szokták mondani, hogy ne személyeskedjünk. Márpedig a marketingben ez a nyerő. Az általános, ország-világnak szóló üzenetnek nagyobb a füstje, mint a lángja. Vagy még füstje sincsen.

Ha az email-listában gondolkozol (és erősen ajánlom, hogy ez legyen a legfontosabb kommunikációs csatornád), eleve tudod az olvasód keresztnevét. Ha tudod, hát használd!

De ez csak egy dolog. A legjobb, ha azt az alapelvet követed, hogy senkit sem érdekel, ki vagy te, és senkit sem érdekel a ragyogó terméked, amit el akarsz adni. Mindenkit a saját problémája érdekel. A saját élethelyzetét tartja fontosnak, így azzal tudsz hatni rá, ha te is ezt hozod fókuszba.

Természetesen nem ismerheted személyesen az összes olvasód, mégis tudsz úgy fogalmazni, hogy megszólítsd, és róla beszélj. A legfontosabb a KAPCSOLÓDÁS, és persze nem mindegy, hogy hogyan.

Ehhez egy bónusz tipp:
Kérdezz! Nem kell kitalálnod, mit gondolnak az olvasóid, Megkérdezheted őket a blogodban, kérhetsz tőlük visszajelzést, vagy megkérheted őket, hogy segítsenek neked egy kérdőív kitöltésével. A válaszok közelebb hozzák hozzád az olvasókat, jobban megismered őket, és így nem csak az üzeneted lesz személyesebb, hanem a terméked és szolgáltatásod tökéletesítéséhez is segítséget kaphatsz.

7. Tanulj kommunikációt!

Jó, ennek látszólag nincs sok köze a marketinghez, de csak látszólag. Már többször hangsúlyoztam, hogy a marketing alapvetően és elsősorban kommunikáció (mi más lenne?).

Ha pedig így van, akkor nagyon sokat fejlődhetsz. Rengeteg tanfolyam létezik, ami a segítségedre lehet. Csak néhány ötlet:

  • Szövegírás
  • Neuro-Lingvisztikus Programozás (NLP) kommunikációs mintája
  • Milton Erickson hipnotikus nyelvi mintái
  • Metaforikus kommunikáció

Ezeket nem igazán lehet gyorstalpalóban megcsinálni, így ha ezeket fontolóra veszed, akkor tudd, hosszabb folyamat lesz elmerülnöd a kommunikáció ilyen rétegeiben. Azonban olyan apró finomságokat tanulsz majd, és olyan rétegeket fedezel fel, amelyekkel messze megelőzheted a versenytársaidat.

Persze, csak akkor, ha ők nem hallottak még ezekről a módszerekről.


Ennyi volt a hét tipp, és nem mondom, hogy ezek legfontosabb módjai a marketinged magasabb szintre emelésének. Ezeket csupán én tartom fontosnak.

Remélem, te is tudod használni őket. Ha bármi az eszedbe jut, akkor örömmel látom a hozzászólásodat.


Ez is érdekelhet

Hogyan legyen GYORSAN weboldalad?

Hogyan legyen GYORSAN weboldalad?

Mi a csuda az marketing?

Mi a csuda az marketing?
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Szívesen változtatnál? Iratkozz fel ingyenes sorozatunkra!

Hogyan keress pénzt azzal, amit szeretsz?

A WordPressFlow INGYENES hétrészes email sorozata

A hét levél témája:

  • Hogyan találj vissza önmagadhoz?
  • Hogyan fogj hozzá a hatalmasnak tűnő feladatokhoz?
  • Mire figyelj és mire nem, ha célba akarsz jutni?
  • Hogyan hajtsd a saját malmodra a vizet az internet segítségével?
  • Hogyan teremts bevételt a weboldaladdal?
  • Hogyan tedd hatékonnyá a weboldalad?
  • Mi a 7 legfontosabb dolog, ha egyre több bevételt akarsz teremteni a saját weboldaladdal?
>