június 25

7 ok, ami miatt nem tudod elindítani a WordPress weboldaladat

0  hozzászólás

Ma már egy weboldalt birtokolni olyannyira természetes, mint például az, hogy van egy névjegykártyánk. Bár, manapság egyre kevesebben használnak névjegykártyát, mert maga a weboldal funkcionál névjegyként.

Ez persze nem jelenti azt, hogy mindenképpen KELL egy weboldal neked. Vagy kell, vagy nem. Ezt te tudod eldönteni. Vannak olyan emberek, akiknek például nincs mobiltelefonjuk. Nem baj az. Ha nincs rá szükségük, akkor minek vegyenek?

Ez az írás azoknak szól, akik AKARNAK egy weboldalt, feltételezve azt, hogy SZÜKSÉGÜK VAN RÁ. Mert a kettő nem ugyanaz. Vannak, akik akarnak, pedig nincs rá szükségük, míg mások nem akarnak, pedig kéne.

Most azonban korlátozódjunk azokra, akik akarnak, de nincs nekik.

Ilyenkor rendszerint tipikus akadályok állnak az utunkban, amelyek azonban viszonylag könnyen elháríthatók.

Most sorra vesszük a hét leggyakoribb akadályt, amely közéd és a weboldalad közé ékelődhet. Ezeket talán szerencsésebb elakadásnak neveznünk, amennyiben egy weboldal születését folyamatnak tekintjük.

Nézzük hát a hét leggyakoribb elakadási pontot.

1. Nem tudod, milyen oldalt akarsz

Nem mondanám, hogy kismillió féle weboldal létezik, mert azért néhány egyszerű kategóriában meg lehet határozni a legnépszerűbb típusokat. Hogy neked pontosan melyikre van szükséged, azt mindenképpen érdemes pontosan meghatározni.

Abból indulj ki, hogy mi a célod.

Írok néhány példát:

  • Ha a gondolataidat szeretnéd megosztani a világgal, ha számodra a weboldal az önkifejezés eszköze, akkor egy személyes blogot célszerű indítani.
  • Ha a fodrászüzleted, masszázsszalonod, autószerelő műhelyed, ügyvédi irodád vagy hasonló egyebed szeretnéd népszerűsíteni, akkor egy helyi üzletet bemutató általános weboldalra lesz szükséged.
  • Ha emberekkel foglalkozol, tanácsadó vagy coach vagy, akkor egy ehhez illeszkedő, téged bemutató oldal kell neked, ahol megismerhetik a szolgáltatásodat és időpontot is foglalhatnak.
  • Ha fizikai terméket értékesítenél online, egy webshopot készíttess magadnak.
  • Ha online tanfolyamok útján adnád át tudásod másoknak, akkor egy online tanteremmel rendelkező weboldal a neked való.

Persze másra is gondolhatsz. De amíg ezt nem tisztáztad egyértelműen magadban, addig nehezen indulhatsz el, mert nem tudod, milyen irányba menj.

Feladat:

A leghasznosabb, ha leülsz egy füzettel és egy tollal, alaposan átgondolod a céljaid, hogy aztán jó döntést hozhass. Ha ezt megteszed, máris túljutottál az első akadályon.


2. Technikai elakadásod van

Mert az oké, hogy már tudod, hogy milyen oldalra van szükséged, mert konkrét célod van. Például lepkehálókat szeretnél árulni, vagy hajhálókat, vagy pókhálókat (szóval van egy konkrét terméked, amit el akarsz adni, csak a példa kedvéért), és azt is tudod, hogy egy webáruházban szeretnéd ezt megvalósítani, de aztán hogyan tovább? Mi a következő lépés?

Nos, ne törd a fejed, leírom neked, hogy pontosan mire lesz szükséged. Nem sokra.

Először is kell egy NÉV.

Ezt a weboldalak esetében tekinthetjük a domain-névnek, vagy magyarosan, mert már így is lehet, doménnévnek. Ez az, amit a böngésződ címsorába (oda fentre, abba a fehér sávba) be lehet írni. ez lehet például a szuperpokhalo.hu. És persze lehet egy “rendes” neve is az oldalnak, mint például A csudálatos pókhálóbolt (amely a szuperpokhalo.hu címen érhető el.)

Név nélkül még elindulhat az oldalad, de domain-név nélkül nem igazán.

Aztán kell neki egy hely, ahol az oldalad lakik. Ez egy tárhely. Tárhelyszolgáltatóknál bérelhető. Nem magas a költség, de jó, ha van egy fizetős tárhelyed. (Ingyenes tárhelyek is vannak, de ezeket nem ajánlanám, több okból.)

Aztán kell egy rendszer, amiben meg tudod valósítani magát az oldalad, fel tudod építeni, vagyis tartalommal feltölteni. Itt most meg sem próbálom megosztani az irdatlan mennyiségű információt, inkább adok egy praktikus tippet: WordPress. Ez egy ingyenes rendszer. Mindent meg tudsz benne valósítani.

Elinduláshoz ez épp elég.

Feladat:

Találj ki egy domain-nevet az oldaladnak, s foglald le. Később alárakhatsz egy tárhelyet is, de a doménnél kezdődik az egész. Ha szeretnél egy kétezer Ft-os kupont - abból ki is jön a domain-neved díja egy évre -, akkor egyszerűen kattints ide. (Én a Rackhost-ot ajánlom, az összes oldalunk náluk lakik.)


3. Agyontervezés

Tipikus probléma.

Akarok egy pókhálóboltot, de fontos, hogy legyen egy blog. A blogban lesznek majd kategóriák, például “pókhálók otthonra”, és “úti pókhálók”, és “pókhálók egyedülálló hölgyeknek és uraknak”, de ezt még pontosan ki kell találni.

És még indulás előtt fontolóra kell venni au ékezetes domain-t is, ami a szuperpókháló.hu lesz, ha lesz, mert lehet, nem is lesz. Fontoló!

S ha már a fontoknál tartunk, akkor kell egy jó betűtípus is. Pontosan tudom, hogy melyiket akarom. Illetve azt, melyiket nem. Comic sans, na, az ne legyen. A többit még át kell gondolnom. Megbeszélem a grafikusommal, csak előtte egyeztetem a designeremmel.

Ja, és a logó. Az még egy kicsit lógó. Már álmodtam egy világot magamnak, itt állok a kapuja előtt, de még nem érzem teljesen a magaménak. Erre még alszom egy évet.

Soha, de soha nem fog elindulni az oldalad, ha így állsz hozzá.

Feladat: Határozd meg a legfontosabb elemeket, gondold át alaposan, aztán lépj tovább!


4. Perfekcionizmus

Egy dolgot háromféleképpen tudsz megvalósítani. Valahogy, sehogy vagy kiválóan.

Jó dolog a tökéletességre törekedni, ha egy idő után kiegyezel az eddigi legjobbal. Ha megírod az első blogbejegyzésed, és nem tetszik, azzal semmi gond. Mondjuk, az első piszkozatot még át kell olvasni. Utána javítasz rajta. Ha utána sem tetszik, nincs semmi gond. Lehet szépíteni, jobbítani, díszíteni. És itt a vége.

Mert ha még ezután is heteken keresztül javítgatod, olvasgatod, lektoráltatod, felméred, leméred, beméred - tévúton jársz. Hidd el, sokkal többre mész egy darab publikált és elfogadható írással, mint tizenöt majdnem tökéletes piszkozattal.

Feladat perfekcionistáknak:

Hagyd a fenébe, gyakorold inkább az elfogadást.


5. Mindent egyszerre

Ha rendben van az oldalad, vagyis megvan a főoldal, kapcsolat, rólam, és a szolgáltatásod bemutató oldal is, érdemes publikálnod. Persze, jobb lenne, ha már a blog is elérhető lenne. És kész lenne az első online tanfolyam. Vagy az első három. És meg kell várni, amíg a kártyás fizetés is működik. És kell a galéria. Meg a Valéria. Meg az anyám tyúkja is ott kapirgáljon a sidebar-ban.

Nem. Nem lehetsz mindennel kész egyszerre. Egy jó weboldal úgysem lesz kész sosem. Egy jó weblap az él, fejlődik, változik.

Épp ezért, amikor megvannak az alapok, életre kell kelteni, mert csak úgy tud igazán fejlődni.

Feladat:

Határozd meg, melyek a legfontosabb, elengedhetetlen részek az induláshoz. A többit engedd el, és valósítsd meg, amikor már él az oldalad.


6. Önbizalom hiánya

Ha ez a probléma, talán a tervig sem jutsz el. Mert mi lesz, ha nem tetszik az embereknek? Mi lesz, ha valaki beszól? Jaj, trollok! Biztos, hogy ki akarom magam tenni ennek?

Különben is, minek csináljam meg a coaching oldalam, mikor már ötszázan megcsinálták a magukét? Kinek volna szüksége pont rám?

Egyáltalán, jó az, amit én akarok? Egyáltalán, én jó vagyok? Egyáltalán, létezem?

Ehhez nem tudok túl sokat hozzátenni, talán csak annyit: A rinyálás nem visz előre, csak a csinálás.

Feladat:

Bízz magadban, önts magadba bátorságot, és indulj el.

Bónusz tipp: Hibázni szabad, sőt, szükséges!


7. Nincs rá pénzed?

Na igen, ez nem költői kérdés, hanem egészen prózai akadály.

Őszinte leszek. Valamennyi pénz szükséges egy weboldalhoz. De azért nem olyan nagyon sok. Addig nyújtózkodj, ameddig a pénztárcád ér. Ahogy mondtam, a WordPress maga ingyenes. De valakinek fel kell építeni az oldalad. S van egy fenntartási költség is. És nem úszod meg hirdetés nélkül sem.

De ugyanígy termelhetsz bevételt is. S ha eléred, hogy a bevételed magasabb legyen a kiadásodnál, ami azért annyira nem nehéz, akkor már jó az irány.

Persze ez 90%-ban rajtad múlik. Ha jó a terméked, akkor működni fog a marketing. De kelleni is.

Ha azonban a terméked nem jó, nem segít az embereknek, nem kelti fel az érdeklődésüket, hiába a legjobb marketing, nem fognak vásárolni.

Feladat:

Határozd meg a célodat a rendelkezésedre álló anyagi források figyelembe vételével.

Ez hét ok, és hozzá kapcsolódóan hét feladat. Találtál egy nyolcadik akadályt? Ne beszélj! Illetve de, beszélj! A hozzászólások között várom a gondolataidat,


Ez is érdekelhet

Mit tud az online tanterem?

Mit tud az online tanterem?
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Szívesen változtatnál? Iratkozz fel ingyenes sorozatunkra!

Hogyan keress pénzt azzal, amit szeretsz?

A WordPressFlow INGYENES hétrészes email sorozata

A hét levél témája:

  • Hogyan találj vissza önmagadhoz?
  • Hogyan fogj hozzá a hatalmasnak tűnő feladatokhoz?
  • Mire figyelj és mire nem, ha célba akarsz jutni?
  • Hogyan hajtsd a saját malmodra a vizet az internet segítségével?
  • Hogyan teremts bevételt a weboldaladdal?
  • Hogyan tedd hatékonnyá a weboldalad?
  • Mi a 7 legfontosabb dolog, ha egyre több bevételt akarsz teremteni a saját weboldaladdal?
>