május 2

Mi a csuda az marketing?

0  hozzászólás

Tételezzük fel, hogy nagyszerű, értékes ember vagy. Nem, ne tételezzük fel, hanem nézzünk szembe a tényekkel, hogy az vagy. Megvannak az erősségeid, a magadhoz való eszed, jó képességeid, és egy csomó szuper dolgot meg tudsz csinálni.

Ez tehát tény.

De.

Az életben legtöbbször van egy "de", aminek az emberek nem örülnek, pedig általában ez a kulcs a változáshoz. A "de" maga a probléma.

Tehát, nagyszerű ember vagy, de nem vagy sikeres. Más, hasonló képességű emberek viszont igen. Például van valaki, akinek hasonló tudása van, hasonló képességei, sőt, inkább egy kicsit gyengébb képességei vannak, mint neked, mégis, ő sokkal sikeresebb, mint te vagy.

Hogyan lehetséges ez?

Hogyan lehetséges, hogy azonos képességű emberek közül egyesek sikeresek, mások nem?

Siker alatt érthetsz bármit. Boldog párkapcsolatot, sok barátot, csinos feleséget, gazdag férjet, ívelő karriert, csillogó fogsort, kockahasat, izmos feneket - egyszóval olyasmint, aminek legtöbbször örülni szoktak az emberek.

Nos, a különbség a kettő között igen összetett, de egy szóban összefoglalható:

Érvényesülés

Van, aki tud érvényesülni, és van, aki képtelen erre.

A képen látható úr éppen érvényesül. 

Az érvényesülésnek semmi köze a tehetséghez, a képességekhez, az egy teljesen különálló dolog. Ahogyan már említettem, nagyon összetett az egész. Benne van az önismeret, a fejlődés, a kommunikáció, az egészséges önértékelés, a megfelelő önbizalom, bizonyos mértékű versenyszellem és egy csipetnyi humor sem árt (az sosem árt).

Ezt a nagyon fontos képességet nem (illetve SEM) tanítják az iskolában.

Az érvényesülés tehát ahhoz kell, hogy sikeres legyél. Kifejezetten ahhoz kell.

Hogy a francba jön ez a weboldalkészítéshez? Köszönöm kérdésem, jól. Ugyanis egy weboldalnak is kell érvényesülnie ahhoz, hogy sikeres legyen.

Mikor mondhatjuk egy weboldalra, hogy sikeres?

Bármikor mondhatjuk, akkor is, ha nem sikeres, de van egy tényező, amit érdemes szem előtt tartanunk, és ez a KONVERZIÓ. A konverzió átalakítást jelent, vagy valami hasonlót. Ha a célunk, hogy az oldalunkra érkező látogatóból feliratkozó legyen, és ez megtörténik, akkor a weboldalunk konvertált. Ha a célunk, hogy a feliratkozó vásárlóvá váljék, az is konverzió.

Az előző bejegyzés arról szólt, mi kell egy online tanfolyamhoz. Attól azonban, hogy van egy online tanfolyamod, még nem biztos, hogy azt meg is veszik. Márpedig sok esetben már csak ez hiányzik a boldogságunkhoz. A konverzió.

Az online tanfolyamok első fontos összetevője te magad vagy. A tudásod, amelyet másoknak átadhatsz.

A második fontos összetevője a csodálatos és szépséges weboldalad. Ilyet mi is tudunk neked készíteni.

A harmadik nagyon fontos összetevő, amelyik felteszi az i-re a pontot, nem más, mint a

Marketing

A marketing is elég összetett fogalom, hiszen van belőle tanfolyam, szakértő, eszköz, meg minden. De tényleg:

Mi a csuda az a marketing?

A marketing az a tevékenység, amellyel hatékonyan el tudod adni a termékedet vagy a szolgáltatásodat.

Szerintem ez így elég tömör és érthető is.

Amikor a piacon ül a néni, és ki van írva, hogy krumpli 300 Ft, az pl. marketing.

Amikor végigmegy az utcánkon a dinnyés kocsi, és nyomja a dudát benne a bácsi és az ordítja (nálunk nem kiabálni szoktak, hanem ordítani), hogy "dinnyééét!", na, az is marketing, csak hangosabb. Meg idegesítőbb.

Amikor bedobják a postaládába a Tesco-s füzetet, az is marketing.

Tulajdonképpen a marketing olyan, mint a reklám, csak jobban hangzik.

Minek a weboldaladnak marketing?

Ha van marketinged, érvényesülsz. Ha nincs, nem. Ilyen egyszerű. Ezért ez a kérdés túl könnyű. Mégis, sokan elkövetik azt a hibát, hogy nagyjából nulla marketinget folytatnak. Kérdezzünk rá ezért inkább erre:

Miért nem használják sokan a marketinget?

Mert így van, sokan nem használják, és most ez a kérdés lehet általános is, tehát nem csupán a weboldal marketingjéről van szó, hanem általában az emberekről.

Az egyik legfontosabb válasz:

Mert nem tudják, hogyan kell

Nem feltétlenül egyszerű ez a dolog, amiről beszélünk, mert nem mindegy, hogyan, kinek, mikor, mennyit marketingelünk. Az emberek sokszor nem is nagyon ismerik ezeket a módszereket, ezért nem lesznek sikeresek.

A következő válasz is elgondolkodtató

Mert szégyenlősek

Nem mindenki képes mások előtt önmagát fényezni. Sokan még saját maguk előtt sem képesek erre.

Észrevetted már, milyen átkozottul hülyén viselkednek az emberek, ha megdicséred őket? Például azt mondod valakinek, "de jól nézel ki"! Erre mit válaszol? "Jaj, pedig ez egy ezeréves ruha!" Vagy: "Hát, pedig le kéne adnom vagy tíz kilót". Vagy: "Ugyan már, ha legalább fodrászhoz eljutnék!".

Pedig a válasz nagyon egyszerű. Csak ennyit kellene mondaniuk: "Köszönöm szépen!"

Nos, a marketing a saját jó tulajdonságaink bemutatása. Aki szégyenlős, sosem fog labdába rúgni.

De van, aki nem szégyellős, mégsem marketingel. Ilyenkor jön szóba a harmadik ok.

Mer azt hiszik, az valami rossz dolog

Nem akarnak marketingelni, mert

  • Jaj, nekem ettől felfordul a gyomrom.
  • Szerintem ez olyan átlátszó.
  • Gusztustalan, amit egyesek művelnek.
  • Etikátlan.

És így tovább.

Ne vessük el ezt a dolgot, mert van benne igazság. Vannak, akik valóban gusztustalan, átlátszó marketinget folytatnak. Egy okkal több, hogy mi ne így csináljuk, hanem jobban. Mert lehet csinálni igazán jól is. Egy dologban kell nagyon jónak lenni.

Marketing = kommunikáció

Néma gyereknek anyja sem érti a szavát.

Sokat kell kommunikálni. Ha például van egy új terméked, az a minimum, hogy elmondd: "Hé, emberek, ide süssetek! Van egy új termékem!"

De ez még nem elég. Ezer meg ezer dolgot kell mondanod a csodálatos, új termékedről. Néhány ötlet csupán:

  • Az új termékem ennyi mindenre jó!
  • Kérdések és válaszok az új termékemről
  • Ezt mondták az új termékemről
  • Mire nem jó az új termékem?
  • Kinek való az új termékem?
  • Miért fontos neked is az új termékem?
  • Összehasonlítottam az új termékemet X termékkel, és ezt találtam.
  • Mivel egészítettem ki az új termékem?

Nos, ez a LÉNYEGE a marketingnek, de még nagyon sok mindenről nem beszéltünk. Nem beszéltünk például arról, hogy

  • hogyan képezd az árakat,
  • adj-e árengedményt?
  • legyen-e határidő?
  • milyen csatornákon kommunikálj?
  • fizess-e a reklámért?
  • mi szerepeljen a terméked oldalán?

És még egy csomó dolgot nem említettünk. Hamarosan erről is írok azonban.

Ha valamelyik téma különösen érdekel, jelezd azt hozzászólásban. Ha pedig alig várod, hogy elindíthasd a saját weboldalad nagyszerű marketingjét, örömmel segítünk neked ebben.


Ez is érdekelhet

Hogyan legyen GYORSAN weboldalad?

Hogyan legyen GYORSAN weboldalad?

7 tipp, amivel emelhetsz a marketinged minőségén

7 tipp, amivel emelhetsz a marketinged minőségén
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Szívesen változtatnál? Iratkozz fel ingyenes sorozatunkra!

Hogyan keress pénzt azzal, amit szeretsz?

A WordPressFlow INGYENES hétrészes email sorozata

A hét levél témája:

  • Hogyan találj vissza önmagadhoz?
  • Hogyan fogj hozzá a hatalmasnak tűnő feladatokhoz?
  • Mire figyelj és mire nem, ha célba akarsz jutni?
  • Hogyan hajtsd a saját malmodra a vizet az internet segítségével?
  • Hogyan teremts bevételt a weboldaladdal?
  • Hogyan tedd hatékonnyá a weboldalad?
  • Mi a 7 legfontosabb dolog, ha egyre több bevételt akarsz teremteni a saját weboldaladdal?
>