Mik azok a számlálók?
A számlálók, vagy visszaszámlálók a weboldalad nélkülözhetetlen kellékei. Ugyan bárki képes kiszámolni, hogy mennyi idő van még egy bizonyos eseményig – de senki sem fáradozik ezzel.
Ha azonban ott ketyeg az óra az orrunk előtt, és pontosan látjuk, hogy mennyi van hátra, mindjárt egészen pontos képet kapunk, és így könnyebben meghozzuk a döntést.
Felejtetted már el valakinek a szülinapját?
Biztosan nem volt előtted egy számláló sem – akkor az eszedbe jutott volna.
Miről fog szólni ez a bejegyzés?
- Milyen számlálókat használhatsz a weboldaladon?
- Hogyan növeld az olvasóid érdeklődését egy terméked, szolgáltatásod vagy eseményed iránt?
- Hogyan építs várakozói listát azoknak, akiket komolyan érdekel, amit nyújtani tudsz?
- Mi a csuda az a FOMO, és miért jó, ha te is használod?
Napok, órák, percek, másodpercek...
A számlálókkal felkelthetjük (és fenntarthatjuk) az olvasóink érdeklődését egy új vagy visszatérő termék vagy akció iránt.
Ahelyett például, hogy egy "Hamarosan elérhető" oldal fogadná az embert, egy figyelemfelkeltő visszaszámlálást láthat minden látogató, és ezzel együtt azt is pontosan megtudhatja, mennyit kell még várnia.
Egy-két példa, ahol jól jön a számláló:
- Online vagy élő tanfolyamok indítása.
- Prémium tagsági rendszer bevezetése.
- Új termékek piacra dobása.
- Nagy keresletű termékek visszatérése.
- Egy kedvezményes lehetőség határideje.
Egy számláló már önmagában is beszédes, de sokat dob rajta, ha egy gombot is elhelyezel mellette (alatta, felette, stb.), például ezzel a felirattal:
- Tudj meg többet!
- Kérem az ingyenes anyagot!
- Feliratkozom!
- Értesítést kérek!
Az is érdekes lehet, hogy milyen részletes a számlálónk. A másodpercek változása mozgást visz az időbe:
You missed out!
Ha azonban csak az számít, hány nap van még egy adott eseményig, akkor elég csak ezt megmutatni. Például:
Hányat kell még aludni karácsonyig?
You missed out!
Építsd a listád!
Persze nem ész nélkül – de a számlálók ezt is segíthetik.
Ha például egy új tanfolyamot indítasz, amely még nem elérhető, megteheted, hogy a számláló alatt egy űrlapot mutatsz az érdeklődőknek. Ha azonnal szeretne értesülni, amikor az új tanfolyam elérhetővé válik, feliratkozhat.
Ez tehát kitűnő alkalom listaépítésre, ami még a számlálóknál is fontosabb. A listaépítésről itt olvashatsz.
Íme, egy példa:

FOMO? Az meg mi a csuda?
Van egy érdekes jelenség, amit minden kereskedő, szolgáltató megtapasztalt már. Ha meghirdetsz egy akciót, amelynek határideje van, akkor a legtöbb vásárlás az utolsó napon történik. Az is előfordul, hogy egy két héten keresztül elérhető kedvezményes vásár utolsó napján nagyobb a bevétel, mint az összes többi napon együttvéve.
Ennek az oka a FOMO.
FOMO = Fear Of Missing Out
vagyis:
A kimaradástól való félelem.
A FOMO jelentősen befolyásolja az olvasók döntését. Senki nem akar kihagyni egy nagy lehetőséget. Senki nem akar lemaradni valami nagyszerű dologról. Ezt persze tekinthetjük egy piszkos kis pszichológiai trükknek, de valójában nem az. A FOMO egy teljesen normális jelenség. Legalábbis én így vagyok vele. Nem akarok lemaradni semmi jóról. A rosszról igen. De ahhoz nem kell FOMO.
Az olvasókat három kategóriába lehet besorolni:
- Vannak, akik átolvassák az ajánlatodat, és hosszas gondolkodás után úgy döntenek, hogy megvásárolják a terméket. Tiszta sor.
- Vannak, akik elolvassák az ajánlatot, és úgy döntenek, hogy nem veszik meg a terméket. Ezeknek az embereknek valószínűleg nincs rá igazán szükségük. Ez is tiszta sor.
- Vannak, akik elolvassák az ajánlatot, és tetszik is nekik, mégsem veszik meg.
Miért nem veszi meg valaki a termékedet, akinek egyébként tetszik?
Nos, ennek számtalan oka lehet, hogy csak egy párat említsünk:
- Nincs rá pénze
- Túl drágának találja
- Lusta megvásárolni
- Keveset tud, hiányzó információkkal küzd
- Vívódik
- Civódik
- Halogat
- Fut még két kört
- Alszik rá egyet
- Még egyet alszik rá
- Meg kell beszélni a feleségével
Nos, természetesen nagy jelentősége van a kommunikációnak, hiszen sok meggyőző érvet fel lehet még sorakoztatni, de ami kifejezetten hasznos, ha hangsúlyozzuk a FOMO-tényezőt, vagyis az olvasónak megmutatjuk a számlálót.

Ki tud ennek ellenállni?
De itt nem ér véget a lehetőségek sora.
Pályázatok, versenyek, kihívások
Párosítsd a számláló panelt egy gombbal, ami lehetővé teszi a fájlok feltöltését és máris készítettél egy pályázatot. Például:
- Töltsd fel a legjobb fotódat, és részt veszel a pályázatunkon!
- Oszd meg a legjobb tortarecepted, és nyerd meg ajándékcsomagunkat.
- Küldj be egy novellát, a legjobb írók műveit közzétesszük.
Az olvasók egyszerűen, egy gombnyomással beküldhetik a munkáikat. Mindezt igen könnyen megvalósíthatod a WordPress weboldaladon.
Íme:
- Illessz be egy "File Upload" (Fájlok feltöltése) elemet, lehetőleg ugyanolyan színű hátérrel mint a dizájnod színe.
- Illessz be egy számlálót!
- Illessz be egy címet és szöveget!
Nézd csak, milyen guszta ez itt például:

De ez csak a hab volt a tortán! Izé... nem, ez maga volt a torta, de vannak ennél nagyobb dolgok is!
A nagy durranás
Ha valami nagy durranásra készülsz, mert lesz egy jó nagy eseményed, koncerted, szemináriumod, bemutatód, akármid, akkor szintén hasznos lehet használnod a számlálókat.
Amint az a lenti példán is látható, elég "ütős" tud lenni egy ilyen felhívás!

Határidős akciók
Ha kedvezményt adsz, például egy szezonális akció kapcsán, szintén nagy szerepet kaphat a számláló.
Egy két példa erre:
- Leárazások
- Karácsonyi kedvezmény
- Bónusz videók elérhetősége
- Bevezető ár
- Még a régi áron...
Ahogyan azt már a bevezetőben írtam, a kedvezményes időszak VÉGE a legforgalmasabb fázis.
Épp ezért akár olyan kampányokat is indíthatunk, amelyek egészen rövid időre szólnak. Az "örökzöld" számlálók meghatározott idő múlva újra elindulnak (így nem kell folyton szerkesztened azokat).
Íme egy örökzöld számláló:
Ez a számláló például lejárt.
Kíváncsi vagy, mi történik a színfalak mögött? Szeretnéd látni az adminisztrációs felületet, ahol beállíthatod a számlálókat?
Akkor olvass tovább!
A színfalak mögött: Számlálók beállítása

Több helyen is eléred ezeket az elemeket, ha a te weboldaladon is telepítve van a Thrive Suite:
- A Thrive Architect-en belül, Countdown és Evergreen Countdown Timer néven
- A Thrive Theme Builder-en belül, a Visual editor funkciónál
- A Thrive Ultimatum-ban
Ezeket mind számtalan módon személyre szabhatod, de pár dologra azért érdemes figyelemmel lenned:
A Thrive Architect verzió:
Az eddig leírt funkciókat mind tartalmazza két változatban:
- Egyszeri visszaszámlálás egy konkrét dátumhoz.
- Meghatározott időnként ismétlődő visszaszámlálás. (Ez az örökzöld)
Mindkét verziót ugyanúgy be tudod állítani
A Thrive Theme Builder verzió:
Ez a változat tartalmaz egy nagyszerű vizuális szerkesztőt (Visual Editor néven) ami kiváló Landing Page-ek készítésére. (Landing page = "Landing oldal", bővebben ebben a bejegyzésben.)
Ezenkívül a Thrive Theme Builder (amellyel a weboldal megjelenése szabható testre) tartalmazza ugyanazokat a funkciókat, mint a Thrive Architect verzió.
A Thrive Ultimatum verzió:
Ez egy kifejezetten a FOMO marketinghez fejlesztett plugin.
Három nagy különbség van az Ultimatum és az előző verziók között:
- Egyszerre több számlálót is hozzáadhatsz a weboldaladhoz (szalagokat (ribbons), widget-eket, és a tartalomba beágyazott számlálókat)
- Meghatározhatod, hogy pontosan melyik oldalon jelenjenek meg (és melyeken NE).
- Minden olvasónak független, személyre szabott számlálót mutathatsz.
- Ha az egyik kampányban a számláló sikeresen "konvertált", akkor befejezheted az adott kampányt (a számláló eltűnik), vagy elindíthatsz egy újabb kampányt.
Ez csak a lehetőségek egy része, még számos más dologra képes az Ultimatum verzió.
Ha csak egy egyszeri alkalomra, egy manuálisan kezelt számlálóra van szükséged, a Thrive Architect verzió tökéletes. De ha professzionális, automatizált kampányokat akarsz futtatni, amelyek igazán felkelti az olvasók figyelmét, akkor a Thrive Ultimatum verziót tudom ajánlani.
Sablonok a számlálókhoz
Ha a Thrive Architect verziót használod, ezek a sablonok lesznek elérhetőek:

Mivel teljes mértékben testre szabhatóak, tekintsd ezeket kiindulópontoknak.
Ha a Thrive Ultimatum verziót használod, többek között az alábbi sablonok is elérhetőek lesznek:

Számlálók személyre szabása
A teljesség igénye nélkül hadd mutassak neked pár képet arról, hogyan állíthatod be a a számlálók működését, méretét és a fő színét.

A lejárati dátum / Setting the End Date
Meghatározhatod, hogy meddig számoljon vissza a számláló óra/perc/másodperc pontossággal. Találhatsz itt egy hasznos emlékeztetőt is arról, hogy a WordPress oldalad milyen időzónát mutat az olvasóknak.
Időegységek
Itt kiválaszthatod, hogy milyen egységeket mutasson a számláló. Napok, órák, percek, másodpercek.
Erre már láthattál példát feljebb.
A kívánt egységeket egyszerűen kiválasztjuk a megfelelő gombokkal.
Választásod szerint használhatsz elválasztó jeleket az egységek között (Enable tile seperator fuknció).
Ezt egy gombnyomással ki/be tudod kapcsolni.


Azonban nem muszáj jeleket használni elválasztóként, a Thrive Visual Editor lehetővé teszi, hogy bármilyen karakterre kicseréld!

Az "Edit Design" (design szerkesztése) gombra kattintva részletesebben testre szabhatjuk a számláló kinézetét, beleértve a fő színeket is).

A következő elemeket változtathatjuk meg ezzel:
- Tiles (Négyzetek)
- Digits (Számok)
- Labels (Napok, órák, percek, másodpercek)
- Separators (Elválasztók)

Itt a vége (fuss el véle)
Mi történik amikor lejár a számláló?
Rajtad múlik!
- A számláló lenullázva marad - 00:00:00:00.
- Elrejtheted a számlálót.
- Helyettesítheted egy üzenettel.
- Kicserélheted egy teljesen más elemre.
Ha igazán izgalmas dolgokat szeretnél a számlálókkal csinálni, akkor feltétlenül meg kell mutatnom neked a Thrive Ultimatum-ot.
De nem most, majd egy következő bejegyzésben. Ez már így is nagyon hosszú lett. Megszámlálhatatlan sok számlálót bemutattam.
Ha te is szeretnél ilyen számlálókat, nézz körül a Thrive Themes háza táján, vagy rendelj tőlünk gyönyörű WordPress weboldalt.