november 10

A weboldalad 7 nélkülözhetetlen kelléke

0  hozzászólás

Ha van weboldalad, akkor nagyon fontos, hogy felvértezd azt azzal az eszköztárral, ami sikeressé teszi az oldalt, és ezáltal téged. A siker alatt most azt értem, hogy elegendő bevételt termel számodra az oldalad.

Hogy a pénzről beszélek, ne tévesszen meg. Nem vagyok pénzéhes, és sokkal fontosabbnak tartom az emberi értékeket az anyagiaknál. Mégis, a WordPressFlow-nál a nyereséges, bevételt termelő weboldalakra helyezzük a hangsúlyt egyszerűen azért, mert hitünk szerint a legtöbb embernek erre van szüksége. A pénz ugyanis az egyik legfontosabb erőforrásunk akkor is, ha mélyen emberi értékek mozgatnak bennünket.

Nézzük tehát, hogy milyen eszközökre van szükséged ahhoz, hogy a weboldalad jól kommunikáljon, és megteremtse számodra a szükséges anyagiakat.

Ha még nincs weboldalad, akkor is hasznos ezeket átgondolnod, hogy jobban megértsd, miért hatékony eszköze a saját boldogulásodnak egy weboldal.

1. A blog

A blog a "web log" szóból származik, vagyis egy internetes naplót jelent. Nem mindenki ír blogot, pedig rendkívül hasznos. Látod, én írok. Ha nem írnék, mégis hogyan mondanám el ezeket neked?

A blog számtalan előnnyel bír, főleg, ha WordPress oldalakról beszélünk, amelyeknek tulajdonképpen a gerincét képezi ez a lehetőség.

Igen, a blog egy lehetőség, hogy megszólítsd az olvasódat. Lehetőség arra, hogy bemutatkozz, és ezáltal bizalmat építs.

Mindazok az információk, amelyek a website különféle oldalaira kerülnek, erősen szűrtek. Nem írhatsz ugyanis kisregényt a termékedről szóló oldalra, mert nem fogják elolvasni. Nem írhatsz le mindent magadról a bemutatkozó oldaladon, mert egyszerűen nem fér bele.

Vannak rövidebb oldalak és hosszabbak is. Hogy pontosan mi az ajánlott terjedelem, azt nem lehet megmondani, mert minden attól függ. Hogy mitől függ, az is attól függ. Egyébként nincs olyan, hogy túl hosszú oldal, csak túl unalmas van.

A blogba viszont minden belefér. Mert ha mégsem fér bele, akkor írsz még egyet. Most például írok neked egy bejegyzést a weboldalad hét legfontosabb kellékéről. Tudok még hetet, de azt már egy másik bejegyzésben írom le. Majd egyszer.

A blog tehát lehetőséget ad arra, hogy bármilyen fontos gondolatodat kifejthesd, miközben hasznos és értékes információt adsz az olvasódnak, egyúttal építed a bizalmat is közöttetek. Ráadásul HOZZÁSZÓLÁST is írhat az olvasód, vagyis kialakulhat köztetek a párbeszéd is. Ez legalább olyan fontos, mint maga a blog.

A blog kategorizálható és ezzel (és magával a tartalmával is) növeli az oldalad SEO értékét, vagyis jobban meg fognak találni a keresőből.

A blog az oldaladnak az a része, ami akkor is érdekli az olvasóidat, ha már töviről-hegyire ismerik az oldalad, mert a blogot rendszeresen frissítheted is. Ez egyébként nem csak előnyös, hanem kifejezetten ajánlott is.

2. Hírlevél

A feliratkozási űrlap egy kicsit kockának tűnik, mint kifejezés. Az "opt-in form" gyakran használt kifejezés az interneten, és ez tulajdonképpen azt az űrlapot jelenti, amelyen keresztül a felhasználók feliratkoznak egy hírlevélre.

Tehát kell lennie az oldaladon LEGALÁBB egy olyan helynek, ahol az érdeklődők megadhatják az email címüket és jobb esetben a keresztnevüket is, hogy ezáltal feliratkozhassanak a címlistádra, a hírleveledre - de ezek a kifejezések legalább annyira unalmasak, mint a feliratkozási űrlap.

Amiről én beszélek, az egy olyan kapu, amelyen keresztül az Olvasóid beléphetnek abba a varázslatos világba, amelyben megoszthatod velük mindazokat a nagyszerű lehetőségeket, amelyekkel valós értéket vihetnek a saját életükbe.

Aki ilyen módon válik az Olvasóddá, annak az email címére tudod eljuttatni az üzeneted. Hogy ez az üzenet MILYEN, az nagyon fontos, viszont ez már a szövegírás témakörébe esik - ígérem, erről is lesznek izgalmas írások itt, a blogban.

Egyelőre azonban maradjunk annyiban, hogy kiemelten fontos, hogy az érdeklődők fel tudjanak iratkozni a hírleveledre.

3. "Landing page"

Ez megint egy fura angol kifejezés, de még mindig jobb, mintha azt írtam volna helyette, hogy érkezési oldal.

Tulajdonképpen a landing page vagy landing oldal (félig magyar félig angol, ez most jobb? nem nagyon...), egy olyan oldal, ahová a látogatók VALAHONNAN érkeznek. Itt landolnak.

A landing page olyan, mint egy kisebb bolygó, ahová az internet lelkes felfedezői űrhajóikkal landolhatnak. Mennyivel jobb így, nem? (Á, nem biztos, de nekem azért jobban tetszik.)

Nézzünk egy példát.

Valahol valaki böngész. Böngészik? A fenébe a nyelvvel! Szörfözik a neten? Még rosszabb... A lényeg, hogy mondjuk meglát egy hirdetést. Például ezt:

Rákattint, és elkerül egy oldalra, például erre.

Na, ez egy landing page. Azért, mert kifejezetten arra a célra lett kialakítva, hogy ide érkezzenek a hirdetésre kattintó látogatók.

A landing page-nek egyetlen célja van: Hogy megtörténjék a konverzió.

Például, hogy a látogató feliratkozzon. Megadja az email címét és a nevét.

De másféle landing page is van. Olyan, aminek az a célja, hogy valaki vásároljon. Hogy megvegye a termékünket.

Ezek az oldalak többnyire nem is érhetők el menüből. Ez rosszul is esik neki, de bosszúból rajtuk sem látható menüsor.

Miközben még számos érdekes dologról beszélhetnénk, elégedjünk most meg mindössze azzal, hogy a landing page is egy fontos kelléke a weboldaladnak.

4. Kapcsolat

A kapcsolat egy olyan oldal, ahol a látogatók felvehetik veled a kapcsolatot. (Döbbenet, nem?) Írni tudnak neked. Vagy megismerik a címedet. Vagy a telefonszámodat, vagy visszahívást kérhetnek, és hasonlók.

Egy kapcsolat oldal nem túl bonyolult, de nem is csak egy oldal lehet az. Lehet egy kicsi ikon az oldal jobb alsó sarkában, ahol a látogatókat akár élő cset formájában is fogadhatod. Végső esetben akár egy szimpla email cím is lehet, ahová írhatnak, de az már kissé fapados megoldás - persze, több mint a semmi.

A kapcsolati oldal jelentősége abban nyilvánul meg, hogy a felhasználók számára proaktív kommunikációs lehetőséget adnak (na, szóval megkereshetnek téged).

A weboldaladon folyamatosan kommunikálsz. Mondasz valamit, meg akarod ragadni a figyelmet, de mi van, ha ez már sikerült, és az olvasó mondana valamit, de mondjuk nincsen kedve nyilvános hozzászólást írni?

Erre a célra nagyszerű a kapcsolat, ami egy vacak űrlapnál sokkal többet jelent. Valódi kapcsolatként kell azt értelmezni, és minél hamarabb reagálnod a megkeresésre.

5. Ajánlat

Az ajánlat több egy sima termékoldalnál. Ha jó a weboldalad, akkor azonnal látszik rajta, hogy miben tudsz segíteni az embereknek. Hogy mi az a csodálatos szolgáltatás, amit nyújtasz. Hogy milyen nagyszerű termékkel tudod megkönnyíteni az életét. Egy jó termékoldal önmagában is egy ajánlat. Azt ajánlod, vegyék meg. Ez tiszta sor.

De.

Mennyivel jobb az, amikor a weboldaladon van egy ennél sokkal KONKRÉTABB ajánlat.

Mitől lesz egy ajánlat konkrét?

Sokmindentől. Vagy sok mindentől. (Attól függ, melyik helyesírási szabályzatot követjük.) Például konkrét az ajánlat:

  • ha csak bizonyos termékekre vonatkozik
  • ha csak meghatározott ideig él
  • ha kedvezményt biztosít
  • ha ajándék jár hozzá
  • ha csak bizonyos emberek érhetik azt el

Az sem ritka, ha a fentiek MIND benne vannak egy ajánlatban.

KELL, hogy legyen ajánlat az oldaladon, de nem kell, hogy azt akárki meg is találja. Ha csak egy bizonyos csoportnak kínálod fel, még hatékonyabb lesz.

6. Rólunk

Vagyis rólatok, illetve rólad - szóval egy bemutatkozó oldalról van szó. És az ám nem lesz elég, hogy "Jó napot kívánok, engem Lópici Gáspárnak hívnak, és plakátot ragasztok."

A rólunk oldal csak egy eszköze az üzleted szempontjából az egyik legfontosabb dolognak: A megkülönböztetésnek. Mert meg kell magadat különböztetni mindenki mástól. Ez nem nehéz, úgysincs senki, aki pont olyan, mint te. De nem is ez a lényeg.

Ha például sült almát szállítasz a városban, akkor mit fogsz kommunikálni a weboldaladon? Feltételezve, hogy még húsz hasonló vállalkozás is van a városban. Mindenki csak a sült almát szállítja.

Sült bolond volnál, ha csak simán beállnál a sorba. Miért pont téged választanának?

Ha azonban elmondod, hogy

  • a saját kertedből szeded az almát
  • kizárólag természetes anyagokat használsz fel
  • kizárólag kerékpárral szállítasz, mert óvod a környezetet (nem óvoda, hanem óvod a, érted, hogy értem)
  • tizenkilenc különféle ízesítésű almát sütsz
  • minden almához jár egy szerencsesüti amit szintén magad sütsz, és amely az Univerzum üzenetét tartalmazza

Mit gondolsz, kit fognak választani?

A fenti felsorolás egy része akár marketing is lehetne, de csak azért, mert tényleg az. Viszont azt gondolom, így is átment a lényeg. Ki kell lépned a sorból, mert te MÁS VAGY. Másnak kell lenned, és ezt el is kell mondanod.

7. Visszajelzések

Ez az, amit testimonial-nak mondanak angolul. De azt is mondják: social proof. Közösségi bizonyíték? Igen, ugyanis pontosan arról van szó: Hogyan mondhatod el, hogy milyen jó fej vagy? Leírhatod, hogy milyen nagyszerű az, amit csinálsz, bizonygathatod, hogy igazán különleges módon tudsz segíteni a vásárlóidnak, de mi van, ha ők azt mondják: hiszi a piszi. És elmehetsz a fenébe a sült almáiddal, mert úgy is csak magadat fényezed.

Ha azonban a falu végi Jóska bácsi azt mondja, hogy "hí, de nagyon ízletes és fínom volt az a sűt alma, amit ez a kölök hozott nékem a mút pénteken", na, arra már odafigyelnek! Mert ez mán döfi!

Ha a Jóska bácsi ezt nem csak úgy a bajsza alatt dünnyögi, hanem megengedi, hogy azt te kirakd a weboldaladra, na az a főnyeremény számodra. Lehetőleg Jóska bácsi fotójával együtt.

Minél több visszajelzésed van, annál jobb.

Mi csak most indultunk, amint az bizonyára tudod, de látod, máris vannak visszajelzéseink:

Annyira jó, hogy van ilyen lehetőség...

Kedves Tibi!

Nagyon örültem a levél sorozatnak, köszönöm, hogy megírtad. Mind végigolvastam és jegyzeteltem közben, hogy emlékezzek a sok inspirációra ami ezekből érkezett. Úgy gondolom, hogy ha összeáll a kép a fejemben, pontosan miből és hogyan akarok megélni, akkor egészen biztosan rád bízom ennek a felületét, a weboldal létrehozását. Annyira jó, hogy van ilyen lehetőség, hogy a weboldal készítés össze van kötve a személyiségfejlesztéssel.

A levélsorozat szépen végigvezet gondolatban a megvalósulásig. Így együtt tutira megy az egész dolog, mert irányítja és felszínre hozza a vágyainkat, képességeinket és azt, amit igazán szeretünk és amit szeretnénk adni. Ennek hatására elkezdtem füzet helyett begépelni az írásaimat, és olyanra formálni, hogy majd megosztható legyen az leendő oldalamon. Sok finomításra van szükség és a régi írások is átalakításra várnak, neked hála, hogy munkáddal nem hagyod a feledés homályába veszni az én munkámat sem.

Köszönettel: Betti

Betti

Nekem az írásai már a mindennapok szerves részét képezik.

Tibor a tőle megszokott könnyedséggel, színesen, játékosan mégis nagyon pontosan adta át a weboldal működtetéséhez szükséges ismeretanyagot, legyen szó akár optimalizálásról, konverzióról és társairól. Nekem az írásai már a mindennapok szerves részét képezik. Köszönet érte: Gabi / Miskolc

Pályi Gabriella

Ugye, milyen nagyszerű?

Ha pedig valakinek felmerül a fejében, mi van, ha ezeket a visszajelzéseket csak a tulajdonos biggyeszti az oldalára saját tollából önszorgalomból... Hát, egyrészt ez igencsak alávaló törekvés volna, másrészt - miközben lehetséges -, óva intek mindenkit az ilyesfajta hamisítástól.

Ugyanis:

Mind az összes fenti tipp csupán egy feltétellel ér bármit is:

Ha VALÓDI és ÉRTÉKES segítséget tudsz nyújtani másoknak.

Akkor pedig nem lesz szükség semmiféle tisztességtelen trükkre.

Viszont a fenti hét eszközre igen.

Te mit gondolsz erről a témáról?


Ez is érdekelhet

Mit tud az online tanterem?

Mit tud az online tanterem?
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Szívesen változtatnál? Iratkozz fel ingyenes sorozatunkra!

Hogyan keress pénzt azzal, amit szeretsz?

A WordPressFlow INGYENES hétrészes email sorozata

Nagyon örültem a levél sorozatnak, köszönöm, hogy megírtad. Mind végigolvastam és jegyzeteltem közben, hogy emlékezzek a sok inspirációra ami ezekből érkezett. Úgy gondolom, hogy ha összeáll a kép a fejemben, pontosan miből és hogyan akarok megélni, akkor egészen biztosan rád bízom ennek a felületét, a weboldal létrehozását. Annyira jó, hogy van ilyen lehetőség, hogy a weboldal készítés össze van kötve a személyiségfejlesztéssel.

Betti

>