szeptember 21

Mi a csuda az a szövegírás?

0  hozzászólás

Hogy mi a csuda az a szövegírás? Erre elég egyszerű (volna) felelni, hiszen csak értelmezni kell ezt az összetett szót. A szövegírás azt jelenti, hogy egy szöveget írunk. De persze ennél sokkal összetettebb ez a dolog, mert legtöbbször, a szó jelenlegi értelmében másról beszélünk. A szövegírás azt jelenti, hogy egy meghatározott típusú szöveget írunk, aminek a célja a marketing.


Vagyis reklámozni szeretnénk valamit, népszerűbbé akarjuk tenni a termékünk, szolgáltatásunk vagy éppenséggel saját magunk.

Hol?

Ezek az írások jellegükből fakadóan nem akárhol fordulnak elő. Például ilyesmit nem írunk a naplónkba, sem a matekfüzetünkbe. Olyan helyeken jelenítjük azt meg, ahol az találkozhat a célközönséggel. A célközönség pedig azokat az embereket jelenti, akiket egyáltalán érdekelhet a termékünk.

Felesleges volna például a legújabb porszívónkkal bombáznunk egy horgászegyesületet, avagy új húskészítményeink tájékoztatóját szétküldeni az országban található vegetáriánus éttermekbe. Vélhetően zérus eladást érnénk el ezáltal.

Ilyen szövegekkel találkozhatunk például az áruházi termékek dobozán, de nem ám az alján olyan hangyaf... szóval olyan hangyányi betűkkel, amit mikroszkóppal sem nagyon lehet kivenni. Azok az összetevők és egyéb infók. A marketing jellegű szövegek az előlapon olvashatók, jó nagy betűkkel.

A hosszabb szövegek pedig jellemzően weboldalakon, email-ekben, brosúrákban, katalógusokban, újságokban fordulnak elő.

Miért van erre szükség?

Manapság vannak szövegírók, akik egészen konkrétan abból élnek, hogy másoknak szövegeket írjanak. Nem kell tőlük sajnálni a pénzt, mert ha jól végzik a munkájukat, akkor megtérül a befektetés. Még azt sem mondhatjuk, hogy bárki meg tudja írni a szöveget, mert ez nem akármilyen szöveg.

Nem mindegy ugyanis, hogy MIT írsz, hogy HOGYAN írod le azt, vagy hogy MEKKORA terjedelemben.

Alapvetően a legegyszerűbb volna leírni, hogy itt van a termékem, és olyan szuper, hogy az már királyság. Vedd meg.

De nem veszik meg így.

Szóval maga az üzenet, bármilyen egyszerű is, nem kerülhet csak úgy, simán átadásra. Meg kell adni a módját.

Szövegírásra, igazi jó szövegírásra tehát azért van szükséged, hogy el tudd adni a terméked.

Két megoldás neked

Mert - tételezzük fel, hogy van vagy lesz weboldalad -, neked is jó, ha eladod a terméked. De mondjuk, hogy nincs is terméked, se szolgáltatásod, még weboldalad sincs, csak te vagy a magad csodás egyszerűségében.

De akkor is el kell adnod magadat. Nem rabszolgának természetesen (és képletesen szólva), hanem a kifejezés legnemesebb értelmében,. Úgy is mondhatnám, hogy érvényesülnöd kell. Ha nem tudsz érvényesülni, akkor sokkal rosszabbul fog menni a szekered, mint egyébként.

Mert ha például ha egy önéletrajzot kell írnod, akkor is fontos, hogy jó legyen a szöveged.

Nos, ha jó szöveget akarsz írni (úgy szokták mondani, hogy szöveget, ami elad), akkor két lehetőséged van:

  • Megírod magad.
  • Megrendeled egy szövegírótól.

A második egyszerűbb, ha megtalálod a megfelelő szövegírót, és ki tudod fizetni azt. Ahogyan azt már fentebb említettem, megtérül a befektetés, tehát nem az ablakon dobod ki a pénzed.

Az elsőnél azonban van egy fontos kritérium: Tudnod kell magadnak is, hogyan lehet jó szöveget írni. Ha tudod, a téma le van zárva. Ha nem, akkor pedig meg lehet azt tanulni. Léteznek ilyen tanfolyamok is, de felhasználva az internetet található gigantikus méretű információhalmazt, magad is megtalálhatod, amire szükséged van.

Hogyan tovább?

Nos, azt már most is tudhatod, kell-e neked ez a dolog. Akarsz-e jó szövegeket például a weboldaladra, vagy az marketing leveleidbe, amelyet az olvasóidnak küldesz.

Ha nincs weboldalad, de a vívódás állapotában vagy már egy ideje, azaz fontolgatsz, kerülgeted a forró macskát a kása körül (vagy valami hasonlót), akkor ajánlom figyelmedbe ezt az írást: 10 ok arra, hogy legyen weboldala a kisvállalkozásodnak

Mivel ebben a rövid írásban csupán azt szerettem volna tisztázni, hogy mi az a szövegírás, és hogy vajon neked szükséged van-e rá, nem nyúlnék most hosszabbra, de hamarosan konkrét tippeket fogok neked adni, amelyeket azonnal hasznosítani tudsz a saját szövegeidben. Figyeld a blogot vagy a hírlevelet.

Ha pedig kérdésed van, ne fogd vissza magad. Írj hozzászólást!


Ez is érdekelhet

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Szívesen változtatnál? Iratkozz fel ingyenes sorozatunkra!

Hogyan keress pénzt azzal, amit szeretsz?

A WordPressFlow INGYENES hétrészes email sorozata

A hét levél témája:

  • Hogyan találj vissza önmagadhoz?
  • Hogyan fogj hozzá a hatalmasnak tűnő feladatokhoz?
  • Mire figyelj és mire nem, ha célba akarsz jutni?
  • Hogyan hajtsd a saját malmodra a vizet az internet segítségével?
  • Hogyan teremts bevételt a weboldaladdal?
  • Hogyan tedd hatékonnyá a weboldalad?
  • Mi a 7 legfontosabb dolog, ha egyre több bevételt akarsz teremteni a saját weboldaladdal?
>