január 9

Mit adj az olvasóidnak?

2  hozzászólás

Korábban már szó esett arról, hogy mi a csuda az a listaépítés. Ennek kapcsán elmondtam, hogy egy olvasói email listának milyen óriási jelentősége van, ha vállalkozásod van, és szeretnéd jól csinálni azt. Épp ezért gondolom, hogy hatalmas lehetőséget hagynak ki azok, akik a weboldalukon nem adnak lehetőséget a látogatóknak arra, hogy megadják az email címüket, jobb esetben a keresztnevüket is, és ilyen módon feliratkozzanak a listára.

De ez még nem minden. Az olvasóknak ugyanis nem az a lényeg, hogy rajta legyenek a listán, hanem az, hogy miután megtiszteltek bennünket a bizalmukkal, kapjanak is érte valamit.

De micsodát?

Ez az írás pont erről fog szólni. Ha már van weboldalad, vagy ha nincs, de tervezed, hogy online vállalkozásba fogsz, mindenképp olvasd el ezt a bejegyzést.

Nézzünk rögötön egy hibát, amelyet mindenképpen el kell kerülnöd.

Mi történik, ha csak eladni akarsz?

Képzelj el egy barátot.

Egy barátot, akit valahonnan ismersz, talán nem is barát, csupáncsak egy ismerős. Ez az ismerős egyszer csak bekopog hozzád, s mivel te vendégszerető vagy, örömmel behívod, sőt, egy kávéval is megkínálod. Végül kiböki, hogy segítségre van szüksége, szeretné kölcsönkérni a porszívódat, mert az övé bekrepált.

Segítesz rajta, mert segíteni jó.

Egy hónap múlva összefutsz ugyanezzel az ismerősöddel a boltban. Nagyon örül neked, mert túl sokat vásárolt, megkérdezi, nem vinnéd-e haza kocsival.

Hazaviszed, mert miért is ne.

Egy hónap múlva felhív téged, hogy ki tudnád-e segíteni fizetésig egy ötezressel, mert le van égve.

Kisegíted.

És most képzeld el, hogy ugyanez a minta folytatódik örökkön-örökké.

Ez az ismerős akármikor jön, bárhol tűnik is fel, egy valamiben biztos lehetsz: Kérni fog valamit.

Segíthetsz neki mindig, ráadásul önzetlenül, de az is biztos, hogy nem fogod keresni a táraságát. Az is valószínű, hogy örülni sem fogsz neki, ha feltűnik a láthatáron. Sőt, minden bizonnyal szeretnél tőle rövid úton megszabadulni.

Most pedig képzeld el, hogy feliratkozol egy hírlevélre.

Az első levélben megismerheted a terméket, amit kínálnak.

A másodikban visszajelzéseket olvashatsz, amelyet elégedett vásárlók küldtek be.

A harmadikban akciós ajánlatot kapsz.

A negyedikben egy új terméket ismerhetsz meg.

Az ötödik arról szól, hogy mindjárt vége az akciónak.

Vélhetően hamar meg fogod találni a leiratkozás gombot, igaz?

Végül képzeld el, hogy te vagy a vállalkozó.

Tiéd a weboldal. Te akarsz eladni valamit. Nos, mielőtt komolyabban elgondolkoznál, hadd osszam meg veled az előfeltevéseim:

Az olvasódat nem érdekli, hogy ki vagy te.

Az olvasódat nem érdekli a terméked vagy a szolgáltatásod.

Az olvasód egy dolog érdekli: Hogyan oldhatja meg a saját problémáját, vagy miként érheti el a célját.

Azért iratkozik fel a hírleveledre, mert segítséget vár tőled. Hasznosnak gondolja a tartalmat, amit nyújtasz neki.

Természetesen a helyzet változhat. Mert ha a segítség valóban hasznos, akkor majd elkezdi őt érdekelni a terméked. Kíváncsi lesz arra, hogy ki vagy te. Megbízik majd benned, megismer téged, sőt, keresni fogja azokat a tartalmakat, amelyek tőled származnak.

Senki sem szereti azonban azt, aki mindig és folyton csak eladni akar, s másról sem tud beszélni, csak magáról és az ő csodálatos csillogó-villogó termékéről.

Biztos, hogy csak a pénzt akarod?

A vállalkozásnak bevételre van szüksége, ez egyértelmű. Pénz beszél. Nem szeretetszolgálatot üzemeltetünk, hanem üzletünk van. Abból élünk, és ez így helyénvaló. A gyerekünket is etetni kell, sőt, nekünk is enni kell, fizetni a csekkeket, a buszbérletet, a rezsit, az adót, meg mindent.

A pénz nagyon fontos dolog - DE nem minden. Nem szólhat csak a pénzről az élet, igaz?

Ha vállalkozásod van, a pénz még fontosabb dolog - DE még mindig nem minden.

Ha ugyanis CSAK és kizárólag a pénzre hajtasz a vállalkozásoddal, akkor baromi unalmas leveleket fogsz küldeni az olvasóidnak. Becsomagolhatod az ajánlatodat rózsaszínű celofánba, tehetsz mellé egy kis zöldet is, mint a virágboltban, de a celofán akkor is átlátszó, ki fog lógni a lóláb a csokorból.

Biztos, hogy csak a pénzt akarod? Nem akarsz valamit, ami ugyanilyen fontos?

Remélem, igen. Van valami, ami ugyanolyan fontos, mint a bevétel, és ez a segítség. Az önzetlen, valódi segítség nyújtása másoknak, ellenszolgáltatás nélkül.

Ez pedig azt jelenti, hogy valós értéket kell adnod az olvasóidnak, ráadásul INGYEN. Nem azért, hogy vásároljanak, hanem azért, hogy köszöneted fejezd ki a bizalmukért, és azért is, mert segíteni tényleg jó.

Milyen ingyenes tartalmat adj az olvasóidnak?

Valójában erre a kérdésre keresem a választ ebben az írásban, sőt, meg is találom, és átadom neked.

Az egyik amiről beszélhetünk, hogy

Milyen típusú tartalmakat adhatsz?

Nem biztos, hogy mindegyikben otthon érzed magad, de bármit meg tudsz tanulni, ezért érdemes ezekről beszélnünk.

Email

Az első vitán felül az email. Hiszen az email listádra iratkoztak fel, így kézenfekvő, hogy email-eket küldj az olvasóknak.

Blog

A blog legalább annyira praktikus, mint az email, sőt, két legyet üthetsz egy csapásra, mert a blog a weboldaladra kerül, de az új bejegyzésről küldhetsz egy email értesítőt is. De általában így lesz ez minden tartalommal, hiszen ezekről mindig jó egy email-t is küldeni, hogy el ne kerülje az olvasó figyelmét.

A blog az egyik legjobb lehetőség az értékes tartalmak átadására, ráadásul maradandó, a weboldaladon mindig elérhető lesz, növeli az oldal értékét.

Ebook

Egy ebook-nak nem kell feltétlenül hosszúnak lennie, egy pár oldalas írás is képviselhet nagy értéket, ha hasznos a tartalma. Nem kell bonyolult formátumokban gondolkoznod, manapság már gyerekjáték egy PDF file-t előállítani. Fontos a külcsín, legyen egy jó borító, színes képek, jól tagolt formázás - de erről majd máskor ejtünk bővebben szót.

Email-sorozat

Egy levélsorozat hosszabb időn keresztül adhat át értékes tudást az olvasóidnak, természetesen automatizálható, így azt gondolom, minden valamire való online vállalkozásnak kell rendelkezni egy ilyennel. Itt kihasználhatod azt, hogy nem kell mindent az olvasó nyakába zúzni, hagyhatsz neki időt arra, hogy megeméssze, amit kapott, és az így kiépült tudásra építheti rá a következő fejezetben átadott információt.

Online tanfolyam

Figyelem, az email-sorozat nem online tanfolyam! Az online tanfolyam egy külön felületen érhető el, vélhetően fejezetekre osztva, meghatározott szerkezetben felépítve. Tartalmazhat szöveget, videót, hanganyagot, kérdéssort - alapvetően bármit. Kérdezhetnek az olvasók hozzászólás formájában, amelyre persze választ is kell kapniuk. Ehhez természetesen rendelkezned kell a megfelelő online tanfolyami felülettel.

Videó

Egy videót elkészíteni nagyobb feladat, mint egy szöveget megírni, és komolyabb felszerelés is kell hozzá, valamint nem árt egy kis szoftveres szakértelem is. Ugyanakkor rendkívül értékes tartalmak átadására alkalmas, személyes, s az emberek szívesen megnézik az ilyen felvételeket, sokakat jobban leköt egy videó, mint egy cikk.

Kérdőív

Itt ugyan nem mondasz, hanem kérdezel, de a kérdések sokszor többet adnak, mint a válaszok. Hasznos az olvasónak, és később, amennyiben megosztod az eredményeket, további tartalmak születhetnek. Többet megtudhatsz arról, ami érdekel, és ezt felhasználhatod akár azzal a céllal is, hogy még jobb tartalmakat készíts.

Webinár

Ez egy különleges eszköz, vagy csatorna. Egyrészt online, másrészt élő, személyes jellegű, és párbeszédre ad lehetőséget. Szintén igényel némi szoftveres hátteret, de nagy értéket képvisel, mert az élő esemény rögzített felvétele is egy új tartalom.

Csoportos hívás

Vagyis egy online, videós beszélgetés. 2020-ban a karanténok alatt az online oktatás egy kedvelt eszköze lett a Zoom, amely lehetőséget ad arra, hogy több ember együtt beszélgessen, videóval, hanggal.

A következő, amin elgondolkodhatsz, hogy

Miről szóljanak az ingyenes anyagok?

Erről nem lehet mindenre kiterjedő választ adni, így csak a legfontosabbak sorolom fel, illetve pár tippet adok.

  • Saját gondolataid és tapasztalataid.
  • X tipp - bármiről.
  • X legfontosabb dolog valamiről.
  • Hogyan oldjunk meg egy problémát új módon.
  • Valami aktuális történés, ami kapcsolható a saját (vagy az olvasód) életéhez.
  • Kihívások, feladatsorozatok, amelyek segítenek valamiben az olvasónak.
  • Kihívások, amelyeket te magad végeztél el.
  • Egy történet, amely rámutat valamire.
  • Beszélgetés valakivel egy fontos témáról.
  • Hibák, amelyeket érdemes elkerülni.
  • Tévhitek, amelyeknek sokan bedőlnek.

És így tovább, és így tovább.

Amint látod, nagyon széles a lehetőségek száma, szerintem magad is számosat fel tudnál sorolni.

Alapvetően ennyit szerettem volna mondani.

Amire azonban kíváncsi vagyok,

 hogy vajon te ezek közül melyikről tudsz természetesen és könnyedén írni, beszélni?

Valamint

Melyik tartalomtípus elkészítése a legnagyobb kihívás számodra? (Pl. videó, blog, tanfolyam, stb...)

Örömmel olvasom a gondolataidat a hozzászólások alatt.


Ez is érdekelhet

  • Szia, ezen az oldalon még nem vagyok az olvasód.
    Nos, ami késik, nem múlik. Nagyon jó gondolatok.
    Igyekszem tanulni belőle. És ha már tanulok, akkor alkalmazni is szeretném a tanultakat.
    Most is hálás köszönet.

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Szívesen változtatnál? Iratkozz fel ingyenes sorozatunkra!

    Hogyan keress pénzt azzal, amit szeretsz?

    A WordPressFlow INGYENES hétrészes email sorozata

    A hét levél témája:

    • Hogyan találj vissza önmagadhoz?
    • Hogyan fogj hozzá a hatalmasnak tűnő feladatokhoz?
    • Mire figyelj és mire nem, ha célba akarsz jutni?
    • Hogyan hajtsd a saját malmodra a vizet az internet segítségével?
    • Hogyan teremts bevételt a weboldaladdal?
    • Hogyan tedd hatékonnyá a weboldalad?
    • Mi a 7 legfontosabb dolog, ha egyre több bevételt akarsz teremteni a saját weboldaladdal?
    >
    Processing...