Mire jók ezek a tippek?
Ezeket a tippeket nem fogod tudni használni, ha még nincs weboldalad, de akkor is érdemes elolvasnod ezt a bejegyzést, mert mi van, ha majd lesz weboldalad? Ha azt sem tudod, mi a csuda az a listaépítés, kattints ide. Ha azonban már tisztában vagy vele, ebben a cikkben megismerhetsz hét olyan módszert, amelyet hasznos lehet alkalmaznod neked is. Nem azt mondom, hogy ezen áll vagy bukik a saját listád sorsa. Természetesen egyik technikát sem életbevágóan fontos alkalmaznod, de tartsd észben:
Manapság minden weboldaltulajdonos optimalizál.
A WordPressFlow egyik alappillére, hogy a weboldalnak lelke van. A weboldal fejlesztése kicsit olyan, mint a személyiségfejlesztés. Ha pedig olvastad James Clear "Atomic habits" című könyvét, akkor biztosan tudod, hogyan értek el hatalmas sikert brit kerékpározók.
Nem? Elmondom... A brit kerékpározók összefogtak a brit tudósokkal... Na jó, nem. Ez hülyeség. Brit tudósok helyett ugyanis Dave Brailsford vette a kezébe a kerékpározók sorsát 2003-ban. Akkoriban nem voltak túl sikeresek. Több, mint száz éve nem tudtak nyerni a Tour de France-on. Állati ciki volt nekik.
Nos, Dave Brailsford olyan apró változtatásokat vezetett be, amelyek elsőre nem tűntek túl hatékonynak. Átalakíttatta a kerékpárok nyergét, hogy kényelmesebbek legyenek. A ruhákba elektromos fűtést szerelt, hogy a kerékpárosok izmait ideális hőmérsékleten tartsa. Még a biciklisek párnáját és fekhelyét is kicseréltette, hogy jobban alhassanak.
Több száz apró változtatást hajtott így végre, amelyek néhány tized százalékkal javítottak valamit a versenyzők teljesítményén. Azt gondolhatnánk, hogy ezek annyit értek, mint halottnak a csók, de nem így esett.

Öt év múlva ugyanis a brit csapat az olimpiai játékokon az aranyérmek hatvan százalékát elhozta (és előtte persze meg is nyerte). Négy évvel később pedig, Londonban kilenc olimpiai és hét világcsúcsot állítottak fel, sőt, ugyanabban az évben a Tour de France-ot is megnyerték.
Mi a francot akarok mondani a Tour de France-szal?
Nos, csak annyit, hogy az apró, néhány százalékos eredmények hatalmas sikerre vihetnek nemcsak egy biciklis csapatot, de egy weboldalt is.
A most következő tippek mindegyike javíthatja a konverziódat pár százalékkal, vagyis: Többen iratkoznak fel a hírlevedre és/vagy elégedettebbek lesznek az olvasóid. Minél többet optimalizálsz így, annál jobban fog teljesíteni az oldalad, annál nagyobb lesz a listád.
Ennek a szellemében olvasd el ezt a cikket. Jöhetnek a tippek?
1. Hopp, egy ablak!

Nagyon gáz volna, ha a nappaliban ugrálni kezdene egy ablak. Szerencsére a weboldalon mindez lehetséges, bár sokan ezt is elég gáznak tartják.
Nézzünk szembe a tényekkel: sokan utálják felugró ablakokat, vagyis a popup-okat. Nem is csoda, mert amikor épp úgy döntünk, hogy elnavigálnánk az oldalról, akkor egyszerre csak egy ablak, hopp! Belemászik az arcunkba.
Van-e értelme a látogatóink idegeit tupírozni, vagy inkább szelíden és szolidan vonuljunk hátra, és nézzük végig, ahogy elhagyják a csodálatos weboldalunkat, és átvándorolnak a konkurenciához?
Nem, azt már nem!
A Sumo 2 milliárd popup-ot vizsgált meg, és azt találta, hogy ÁTLAGOSAN 3% növekedést lehet elérni ezekkel a felbukkanó ablakokkal.
Ez pedig nem csekélység. Így ha utáljuk, ha nem, érdemes alkalmazni.
Akarod látni, milyen egy ilyen popup?
Húzd az egered fel, mintha el akarnád hagyni ezt a blogot - de nehogy elmenj! az ég szerelmére! – hatalmas hibát követnél el ezzel, óriási veszteséget szenvednél el, hiszen itt hagynád a többi csodálatos tippet.
Megvan a popup? Remélem igen, és egyébként ezt úgy hívják, hogy "exit popup", mert csak akkor ugrik ki a rejtekéből, ha el akarsz menni. Addig csak sunyin lapít.
Ja, majd elfelejtettem mondani. Mobilon ez nem működik, mert fogalmunk sincs, mikor akar az olvasó elmenni az oldalunkról.
2. A konverzió öröme
"Nincs érdekesebb mesterség, mint az enyém" – mondta Lópici Gáspár, a plakátragasztó. Én pedig azt mondom, nincs annál örömtelibb pillanat, mint amikor egy látogatóból feliratkozó lesz, vagyis olvasó.
Mégis, sokan ezt a csodálatos transzformációt egy siralmasan unalmas üzenettel nyugtázzák. Valami ilyesmivel:
Sikeres feliratkozás.
Vagy hangyányit udvariasabbak:
Köszönjük, sikeres feliratkozás.
Ez szörnyű. Épp ezért erősen ajánlott egy olyan színvonalas, kifejező megerősítő oldalt létrehozni, amely kifejezi azt a lelkes örömöt, amelyet az új olvasó okoz számodra.
Nálunk például így örülünk egy új olvasónak:

Szeretik is az emberek! Olyannyira, hogy visszajárnak feliratkozni. De – sajnos – aki már egyszer megváltotta a jegyet, nem kaphatja még egyszer ugyanazt. Az olvasóink már más értékes tartalmat kapnak, így aki megpróbál észrevétlenül visszasomfordálni a sor végére, hogy aztán (esetleg bajuszt ragasztva) ismét feliratkozzon, nos az így jár:

A fenti munkatársunk azonban korlátlan alkalommal áll bárki rendelkezésére! A kutyafáját, micsoda kitartás!
3. Felejtsd el a hírlevelet
Egy szegedi kocsmában jártam egyszer, ahol egy rendkívül vonzó (már-már ellenállhatatlan ajánlattal kedveskedtek a látogatóknak). Nyilvánvalóan egy színvonalas marketingcsapat fejéből pattant ki az ötlet, amelynek megvalósulása az alábbi, a kocsma falán kiakasztott üzenet volt:
Mai ajánlatunk:
Igyál!
Nos, jókat rötyögtem magamban, de ha most betesszük a tréfát a pult alá, bátran kijelenthetjük, hogy nagyjából ezzel egyenértékű (csak kevésbé humoros) a következő üzenet:
"Iratkozzon fel hírlevelünkre".
Teljesen nyilvánvaló, hogy senkit sem érdekelnek az efféle végtelenül unalmas lehetőségek. Ahhoz ugyanis, hogy feliratkozzunk valakinek a listájára, legalább "A boldogság 7 titka", vagy a "Hogyan készítsünk banánhéjból norvég mintás pulóvert " c. anyagokat kellene felkínálni.
Egy szónak is száz a vége: Értéket kell adnod az olvasóidnak.
A mi levélsorozatunk meggyőződésünk szerint az, megtekintheted ezen az oldalon.
Amit ígérünk, nem kevesebb, mint hét nagyszerű levél arról, hogy kezdhetsz új életet, hogyan kereshetsz pénzt azzal a dologgal, amiben jó vagy és amit szeretsz is. És természetesen ez nem üres ígéret. Jó, a világot nem váltjuk meg, azt magadnak kell megcsinálni, de akkor is érted a lényeget: Nem a hírlevelünkre iratkoznak fel az olvasók, hanem egy nagyszerű sorozat miatt adják meg az email címüket.
4. Itt vagyok, görgess nyugodtan!
Nem helyezhetjük fel a feliratkozásra ösztönző gombunkat a képernyő minden egyes pixelén, mert az is elég unalmas volna. Van azonban arra megoldás, hogy a gomb mindig szem előtt legyen.
A Thrive Themes szerkesztőjével például, amelyet mi magunk és az általunk készített csodálatos weboldalak is használnak, gyerekjáték létrehozni azokat a mozgó gombokat, amelyek nem átallnak folyamatosan az oldal tetején ülni, és türelmesen várakozni, hogy valaki megnyomja őket.
Az említett gombok persze nemcsak feliratkozásra nógathatják az olvasót, hanem vásárlásra is, vagy arra, hogy tudjanak meg többet egy nagyszerű lehetőségről, töltsenek ki egy kérdőívet, vagy amit csak akarunk.
Természetesen futópórázon tartjuk ezeket a gombokat, különben sosem tűnnének el onnan. Nem kell aggódni, pontosan addig maradnak az oldalon, ameddig mi azt megengedjük nekik.
A legegyszerűbb meghatározni a weboldalnak egy bizonyos pontját. Amikor az utoléri a gombot, a gomb elhúzza a csíkot. (Most pl. az ötödik tippnél fog eltűnni, illetve az fogja kitúrni erről az oldalról.)
5. Ne csak te beszélj!
Korábban már volt szó, hogy mekkora ereje van azoknak a "közösségi bizonyítékoknak", amelyekben más emberek mondják el a véleményüket rólad, a termékedről vagy a szolgáltatásodról. Miért is ne alkalmazhatnánk ugyanezt a módszert a feliratkozási űrlapunkon?
Nagyon fontos, hogy az olvasóid megkérd arra, mondják el, hogy tetszett nekik, amit tőled kaptak. Az ilyen módon begyűjtött (remélhetőleg pozitív) visszajelzések pedig kincset érnek az űrlapodon.
A visszajelzések gyűjtésének és megjelenítésének automatizálására is van megoldásunk – nem kell egy Excel táblába beleerőszakolnod az email-ekből kimásolt visszajelzéseket – de erről majd egy másik alkalommal fogok beszélni.
Nálunk például így néz ki egy ilyen feliratkozási űrlap.
Hidd el, többet ér az a visszajelzés, amit valaki más adott, mint amikor te fényezed magad.

Természetesen minden visszajelzésünk valódi! (Láttam már olyat, amikor valaki saját maga fogalmazta meg ezeket, és "ügyesen" stock fotókat is töltött fel a személyek fotójaként. Jaj...)
6. A konvertáló komment esete
De hülye ez a cím! Márpedig pont erről van szó.
Ha valaki elolvassa a blogodat, és gondolatok keletkeznek a fejében, az már eleve szerencsés. Ha azonban a gondolatokat meg is osztja veled az illető, esetleg egy kérdést tesz fel, az még szerencsésebb. Erre szolgálnak a hozzászólások.
Ha valaki hozzászól, akkor az a minimum, hogy megjelenik a hozzászólása. De nem állhatunk itt meg. Miért is ne kínálnánk neki fel, hogy elolvashatja a nagyszerű tippjeinket? Miért ne küldenénk el neki a fantasztikus email-sorozatunkat?
Erre is van lehetőség. A Thrive Comments, amelyet jelen WordPress oldalon használunk, megengedi, hogy abban az esetben, ha valaki első alkalommal szól hozzá az oldalunkon valamihez, egy kis felbukkanó ablakot láthasson, amelyben köszönetünket fejezzük ki a megosztásért, egyúttal felkínáljuk neki a feliratkozás lehetőségét.
Ilyen egyszerű beállítani ezt:

Sőt, második alkalommal is adhatunk neki valami hasznos tartalmat, például mutathatunk neki egy érdekes cikket, vagy a kapcsolódó bejegyzések listáját.
7. AB teszt
Az AB teszt sok mindenre jó, de nem lehet vele megállapítani a vércsoportodat, akkor sem, ha A, akkor sem, ha B, és akkor sem, ha AB.
Az AB tesztet úgy képzeld el, hogy mondjuk van egy űrlap, amin feliratkozhatnak az olvasóid, és van rajta egy visszajelzés, így:

Ez mondjuk az A verzió.
Készítesz egy másik változatot is, amin mondjuk, nincsen visszajelzés, ám ott virít a csodás anyag fantasztikus tematikája, így, ni:

Nos, vajon melyik lesz a nyerő? Melyik fog jobban konvertálni?
Szerencsére nem kell találgatni, ha van egy jó eszközöd hozzá. Nekünk van, ez a Thrive Leads, amit ezen az oldalon is használunk. Így pl. a WordPressFlow főoldalán hol az egyik, hol a másik tartalom jelenik meg. Természetesen a vezérlőpulton követhető a konverzió.
Szükség van egy kontroll változatra is. Biztosan hallottad a kontrollcsoport kifejezés.
Jelen esetben ez azt jelenti, hogy van egy űrlapunk, ami csak simán űrlap, nincsen rajta se visszajelzés, se tematika, se füle, se farka nincsen, csak egy sima, avagy mezei űrlap, ilyen, ni:

Ezzel kerül összehasonlításra az A és a B verzió. Megfelelő tesztelési időszak után látható lesz, hogy melyik a nyerő, a többit kilőjük, s máris nyert ügyünk van – de legalábbis pár százalékkal ismét boldogabbak lehetünk.
Nem tudom, milyen gondolataid vannak, ha eddig eljutottál, milyen mély nyomokat hagyott benned ez az írás.
Most, ahogy átfutottam rajta még egyszer, egészen kifulladtam, és felmerült bennem három kérdés:
1. Te is utálod a felugró ablakokat?
2. Te milyen értékes anyagot küldenél az olvasódnak (ha volna weboldalad, vagy ha már van, akkor is)?
3. A hét tipp közül melyikről olvasnál szívesen nagyobb mélységekben is?
Kipróbáltad már a hozzászólások írását? 😉
Ezt a cikket nagyon informatívnak és hasznosnak találtam. Igen, idegesítőnek találom az előugró ablakokat, de tudom, hogy működnek.
Szeretnék többet megtudni a megjegyzésekről és azok konverziós eszközként történő felhasználásáról.
Köszönöm, Dean! 😉