február 17

Hogyan termelhet pénzt a weboldalad?

0  hozzászólás

Ez egy elég veszélyes cím, mert a hallatán vélhetően sokan a gyors meggazdagodásra gondolnak, hogy például csináljunk gyorsan egy weblapot, regisztráljunk itt meg itt (és egy kicsit amott is), és talán még kattintgassunk is jó sokat, és aztán egyszer csak elkezd áramolni a pénz befelé.

Nos, én nem hiszek ezekben a módszerekben, ami nem jelenti azt, hogy nem is léteznek ilyenek, viszont ha vannak is, nem ismerem ezeket és nem is szeretem őket.

Azonban tudom azt, hogy egy jó weboldal a legjobb eszköze annak, hogy pénzt keress. És találj. Ebben a bejegyzésben a saját tapasztalataimat foglalom össze. Ígérem, hogy az egyszerűségre törekszem. és nem lesz benne semmi szakmai vagy érthetetlen fogalom.

1. Amit eladsz

Mit adsz el a weboldaladon?

Kell egy termék vagy egy szolgáltatás, tehát kell valami, amit eladsz. Úgy is mondhatnám, hogy kell egy érték. Egy olyan érték, amely másoknak is értéket jelent, és ezért hajlandók pénzt kiadni.

Tulajdonképpen ilyen érték bőségesen létezik. Azért mondom ezt, mert ha a belső érték jutna az eszedbe, akkor talán elbizonytalanodnál. Nem kellene, de mégis, van aki megteszi.

Belső érték lehet például, hogy

  • jól tudsz gitározni
  • jó emberismerő vagy
  • remekül írsz
  • csúcs matekos vagy
  • kiválóan vezetsz (embereket, céget, naplót, stb.)
  • istenien főzöl

Tehát valami, amit tudsz. Ha ezt a képességedet, tudásodat átadod másoknak, máris megvan a szolgáltatás.

De gondolkodhatunk termékben is. Például ajtót, ablakot csinálsz. Sajtot készítesz. Gyöngyöt fűzöl. Mindezek szintén eladhatók.

És mehetünk még ennél is messzebb, mert ott a kereskedelem. Megveszel valamit a nagykerben, és ügyesen eladod, mint kiskereskedő. Drágábban adod, s a haszon a tiéd.

A világon számtalan termék és szolgáltatás létezik, neked csak ki kell választanod a sajátod, hogy elindulhass a bőség útján. Mert most a pénzről beszélek (ahogyan a címben is utalok erre). De menjünk tovább a következő fontos összetevőre.

2. Terv

Készíts tervet a WordPress weboldaladhoz!

Nem kell a dolgokat agyontervezni, de szükség van egy elképzelésre. Tudnod kell, pontosan mit akarsz, hogyan akarod azt elérni.

Ez egyrészt nyilvánvaló, másrészt sokan megfeledkeznek róla, harmadrészt pedig nem mindegy, hogyan csinálod.

Számomra inkább a víziló, bocsánat, a vízió a fontos, vagyis az, legyen egy kép előtted, ami a befutott vállalkozásodat ábrázolja. Mert ebben benne van az is, hogy hiszel a sikerben. Hogy hiszen önmagadban.

Magáról a célkitűzésről könyveket írhatnék, de elég, ha a S.M.A.R.T.-ra gondolsz. Ez nagyon egyszerű, minden betű jelent valamit, s annak megfelelően formálhatod át a célodat.

S.M.A.R.T.

Íme, egy mini levezetés:

A célom, hogy akarok egy csomó pénzt.
Futtassuk le ezt a célt a S.M.A.R.T.-on:

  • S = Specifikus. Legyen a célod speciális, vagy konkrét.
    Átformálva = Havi egymillió Ft-os nettó jövedelmet akarok elérni 12 hónapon belül.
  • A következő: M = Measurable, mérhető.
    Nem kell semmit sem tenni, az egymillió számszerűen mérhető, csakúgy, mint a 12 hónap.
  • A = Attainable. Elérhető.
    Hát, ja. Ez most relatív, de ha túl magasra tettük a mércét, akkor az nem jó. Szóval, hátrább az agarakkal, mondjuk inkább ezt:
    Havi ötszázezer Ft-os nettó jövedelmet akarok elérni 12 hónapon belül.
    Nem annyira lelkesítő, de kevésbé stresszes, és ami a lényeg: Van realitása.
  • R = Releváns.
    Mármint abban az értelemben, hogy szükséged van a pénzre, sok gondodat megoldhatja, fontos ez a cél számodra. Ha így van, mehetünk tovább, ha nem, találj ki mást.
  • T = Time-bound, vagyis kösd időhöz.
    Itt egy évről beszélünk, tehát nincs teendő.

Ennyit a célkitűzésről, menjünk tovább.

3. Weboldal

WordPress weboldal

Persze, hogy kell egy weboldal, hiszen azzal akarsz pénzt keresni.

Konkrétan WordPress weboldalt ajánlok neked, nekem is az van, és ami a jó benne, hogy maga a rendszer ingyenes. Ettől persze még költhetsz rá milliókat is, de személyre igazítható a büdzsé.

Viszont KELL egy weboldal neked, és ez nem összetévesztendő a KÉNE egy weboldallal.

Az emberek nagy baja a a KÉNE. Mindent csak kéne, de semmit sem tesznek. A muszájjal jól elvannak sajnos: amit muszáj, azt megcsinálják, de a kéne mindig csak kéne.

Hidd el, tapasztalatból beszélek. A weboldal tipikusan az a dolog, amin az emberek morfondíroznak. Fontolgatják is, de már a hányásig sem jutnak el, nemhogy a vetésig. Szóval csak úgy gondolnak arra, hogy kéne, de legtöbben nem vágnak bele.

Nem ördöngösség a weboldal. Ha van egy kis érzéked a számítástechnikához, megcsinálhatod magad is. Ha nincs, megcsinálják neked mások (ajánlom magamat).

4. Gondoskodás

A weboldalad olyan, mint egy kert

Sajnos ez a következő téglafal, ahol sokan elakadnak. Elkészül a weboldal, s aztán nem foglalkoznak vele.

A weboldal olyan, mint egy kert. Egy kert, amellyel foglalkozni kell. Ha nem törődsz vele, kiszáradnak a növények, benövi a gaz, bedől a kerítés.

A megrendelők gyakori kérdése, hogy mikor lesz kész a weboldal. A helyes válasz erre az, hogy nem rajtam múlik. Tényleg nem, mert mi beleállunk a munkába, és megcsináljuk. Ha nagy munka, akkor is. Mi napokban és hetekben gondolkodunk, a megrendelőnek azonban ugyanúgy oda kell tennie magát. A tartalmat ugyanis ő adja.

És amikor már kész van minden, és csillog-villog a weboldal a csudaszép termékekkel, akkor sem szabad magára hagyni.

Gondoskodásra van szüksége a weboldalnak, frissen kell tartani, írni kell a blogba. Ha azt látják a látogatók, hogy egy öt évvel ezelőtti tanfolyamot hirdetsz rajta, már mennek is - és igazuk is lesz.

5. Kommunikáció

Zoom megbeszélés - marketing kommunikáció

Ez ebben a bejegyzésben az utolsó, egyben talán a legfontosabb kritériuma annak, hogy pénzt termeljen neked az oldalad. Kommunikálni kell. Elmondani a világnak, hogy itt vagy, és valami értékes dolgot tartogatsz számukra. Küldhetsz hírlevelet, megoszthatod a tartalmaidat a Facebook-on, telefonálhatsz, hirdethetsz, tarthatsz Zoom megbeszélést - ezer csatornája van a marketingnek, amely az érvényesüléshez vezet.

Ha úgy érzed, nem tudod magad menedzselni, attól tartasz, hogy majd rámenősnek tartanak, akkor nem is érdemes elindulnod. Ismered a mondást: Néma gyereknek anyja sem érti a szavát.

Ne aggódj, senki sem mondta, hogy ess át a ló túloldalára. Kommunikálj tisztán, egyszerűen, becsületesen, érthetően. Akinek szüksége van rád, örülni fog, hogy megtalált. Akinek nem, az elmegy. Ez így van rendjén.


Nos, szerintem sikerült röviden összefoglalnom az öt legfontosabb összetevőjét annak a weboldalnak, amely pénzt hozhat a konyhára.

Ami a jó ebben, hogy szinte mindenki által bejárható ez az út. HA rálép. Ha nem, akkor nem.

Nem tudom, te mit gondolsz? Rálépnél erre az útra?


Ez is érdekelhet

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Szívesen változtatnál? Iratkozz fel ingyenes sorozatunkra!

Hogyan keress pénzt azzal, amit szeretsz?

A WordPressFlow INGYENES hétrészes email sorozata

>