október 18

10 ok arra, hogy legyen weboldala a kisvállalkozásodnak

4  hozzászólás

Hatalmas élettapasztalattal rendelkezem, így bátran megosztom veled a nagy megfigyelésemet.

A világon kétféle ember létezik: Az egyiknek van kisvállalkozása, a másiknak nincs. Mondanám, hogy ez az írás azoknak szól, akiknek VAN kisvállalkozása, de valójában nem csak nekik.

Ugyanis azokat, akiknek jelenleg nincs kisvállalkozása, szintén két csoportra oszthatjuk: Az egyiknek nincs és nem is lesz kisvállalkozása, a másiknak azonban még lehet.

Már kezdem bánni, hogy nem azt a címet adtam ennek az írásnak, hogy "10 ok arra, hogy legyen kisvállalkozásod", de már mindegy.

A lényeg, hogy ez a cikk akkor is hasznos a számodra, ha még csak fontolgatod, hogy vállalkozást indítasz.

Tehát, miért is olyan fontos, hogy legyen egy saját üzleti weboldalad?

1. Bevételt generál

Tudom, a pénz nem minden, de ha már üzletről és vállalkozásról van szó, mégiscsak prioritás.

Ha van egy jó weboldalad, akkor az úgy van felépítve, hogy a magasabb célja mindenképpen a bevételeid növelése lesz.

Azért mondom, hogy a magasabb célja, mert néha a cél nem pont a bevételszerzés. Például, ha autószerelő vagy, és a weboldaladon megosztod, mi a hét legfontosabb dolog, amit a tél beállta előtt el kell végezned az autódon, és ezt egy ingyenes blogbejegyzésben teszed, akkor azzal nem fogsz pénzt keresni. Ugyanakkor bizalmat építesz az Olvasóiddal, és legközelebb biztosan lesz, aki hozzád fog fordulni, ha zörög a sárhányó, vagy ki kell cserélni a szelepszár szimeringet (ezt a netről néztem ki, amúgy fogalmam sincs, mi az).

És természetesen a weboldaladnak bizonyos részei kifejezetten az eladásaidat hivatottak elősegíteni. Így bátran kijelenthetjük, hogy egy üzleti weboldal bevételt termel. Neked szükséged van bevételre? És van már weboldalad?

2. A versenytársadnak is van

Hacsak nincs egy olyan totálisan unikum terméked, mint például a laminált hintaló, vagy egy olyan egyedülálló szolgáltatásod, mint mondjuk a perzsa macskák tanítása lengyel nyelvre, akkor egészen biztos, hogy van versenytársad.

Nem akarhatsz a konkurenciának rosszat, de magadnak jót, azt már igen, így nagyon is fontos, hogy a vásárlók zömét szívesebben látnád a te üzletedben, mint az övékben. Ez pedig verseny, amelyikben nem feltétlenül a jobbik győz, hanem az, akinek jobb a marketingje.

Ha a versenytársadnak van weboldala, de neked nincs, az akkora hátrány a számodra, hogy az már vállalhatatlan. Ha viszont azt mondod, hogy neki nincs is, mert tudod, hogy nincs neki (és tényleg nincs), akkor viszont még fontosabb, hogy neked legyen először, és ő majd csak utána kapjon a fejéhez, amikor már te régen jól lehagytad.

3. A vásárlóid elvárják, hogy legyen

A képen látható úr a vállalkozásod weboldalát keresi, de nem találja. Az arcára kezd kiülni a döbbenet...

A meglévő vásárlóid egészen biztosan elvárják, hogy legyen egy weboldalad. Jogosan, hiszen akkor nem kell elmenteni a telefonszámodat, mert úgyis fent van a neten, sőt, fel sem kell hívjanak, mert email-t is küldhetnek, és megnézhetik az árlistádat, vagy foglalhatnak időpontot online.

Képzeld csak el, hogy megkérdezik tőled, tudsz-e adni egy weboldalcímet, ahol meg lehet nézni, hogy hol és mikor és mennyibe kerül, és te azt mondod, hogy nem, sajnos nincs. Még belegondolni is szörnyű.

Mert mondhatod, hogy majd mindjárt leírod egy cetlire a legfontosabb információkat, vagy majd visszatelefonálsz még ma, vagy legkésőbb holnapután, de húsvétig ezer százalék (talán), és az ügyfelek megértően bólogatnak, de máris elveszítették a fonalat, amely összeköthetne benneteket egymással. Az a fonal a weboldaladon megy keresztül, és ha már egyszer szeretnék, hogy legyen egy weboldalad, hát akkor gondoskodj róla, kérlek.

4. A közösségi média nem elég

Egy Facebook oldalt hamarabb össze lehet ütni, mint egy kolbászos lecsót, és akkor csak meg kell adni annak a címét (nem a lecsónak), és minek is bajmolódnál egy csomót egy weboldallal, amikor úgyis mindenki fent van a Fészen, és mennyivel egyszerűbb már az, nem?

Nos, 2020-ban már nem így van, mert minden valamirevaló vállalkozásnak van egy saját weblapja, aminek a kinézetét nem a Facebook határozza meg, és ahova bármilyen információt elhelyezhetsz pont úgy, ahogyan szeretnéd, és ha kíváncsiak rád, akkor téged fognak ott találni, és nem vonja el a figyelmüket a száz vicces cicás videó, kétszáz politikai megosztó megosztás és háromszáz ezt ettem ma reggelire poszt. A weboldaladon az van, amit odaraksz.

Ettől persze még nagyon hasznos szerepelni a közösségi oldalakon. Nem arról van szó, hogy az nem jó, hanem arról, hogy nem elegendő. Tehát, ha eddig azt gondoltad, hogy a közösségi oldalakon való megjelenésed helyettesítheti a weboldalad, akkor ideje másképpen gondolkodni. Kell a saját oldal, mert az professzionális. Mint te. 

5. Mindig nyitva áll

Ez ugye egyértelmű, mégis érdemes elmélázni azon a mérhetetlen előnyön, hogy a weboldalad 24 órában nyitva áll a látogatók előtt. Nyitva áll akkor is, amikor már a Tesco-t is bezárták, akkor is fogadja a látogatókat, amikor te alszol, vagy épp egy forgalmi dugóban ülsz valahol. Nem kell jelen lenned, nélküled is működik, éjjel-nappal üzemel.

A vásárlóknak különféle életritmusuk van. Van, aki épp csak bekukkant, és már megy is, mások pedig szívesen elmolyolnak 30-40 percet is. Van, aki munkaidőben böngészi kedvére az oldaladat, és van, aki éjjeliőr.

Teljesen természetes, hogy az interneten sosincs záróra, de vajon tisztában vagy ennek az előnyeivel? Ha igen, nyilvánvalóan már van weboldalad. Vagy nincsen?

6. Annyi mindent elmondhatsz

A kommunikációnak igen sokféle módja van. Egy üzletben a legfontosabb eszközök egyike maga a kommunikáció. Óriási szerepe van annak, hogy mit mondasz el az embereknek a termékedről, a szolgáltatásodról vagy magadról.

Van, aki szívesen meghallgat, és szüksége van arra, hogy meggyőzd. Alaposan meg akar ismerni, mert csak így tudja eldönteni, megbízik-e benned. Másoknak azonban nincs ennyi idejük. Nem beszélheted tele a fejüket, mert csak a lényegre kíváncsiak.

Akárhogyan is van, a weboldaladon mindent elérhetsz a menüpontokból. Pár kattintással megkapod a keresett információt, de ha ez nem elég, akkor bővebb magyarázatot is találhatsz. Sőt, az egészen apró részletek, akár sztorik vagy tanulmányok is elférnek, és senkit sem fognak zavarni, hiszen nem kötelező mindent végigolvasni. A weboldalon annyi mindent elmondhatsz, amennyit csak akarsz, így biztos lehetsz abban, hogy mindenki megtalálja a keresett információt.

7. Mérhető az eredménye

Ha kiraksz az üzleted ajtaja elé egy megállítótáblát, emelkedhet a forgalmad, de nem tudhatod pontosan, hogy a tábla hozta-e a vevőket. Kiküldhetsz a városba egy szendvicsembert, de csak akkor mérheted a hatékonyságát, ha kézen fogva kíséri be az üzletbe a vevőt.

A weboldaladnál azonban mindent mérhetsz. Megtudhatod, honnan érkeznek a látogatók, milyen böngészőt használnak, mennyi időt töltenek el az oldalon, mire kattintottak többet, melyik oldal a legnépszerűbb. Ha hirdetsz, látni fogod, hogy egy vásárló megszerzése mekkora költséggel járt.

Ha ezeket az eredményeket néha áttekinted, akkor olyan szinten tudod majd optimalizálni a hirdetéseid, a tartalmaid, a termékeid, az oldalad, a blogod, a frizurád, a mindened, hogy azzal a legtöbbet hozhasd ki a weblapodból és az üzletedből. Ráadásul ehhez nem kell online marketing szakértőt felbérelned, magad is látni fogod az eredményeid, és képes leszel új döntéseket hozni, finomítani az eredményeden.

8. Vásárlói listát építhetsz

Ha jó az oldalad, akkor a látogatók örömmel megadják majd az email címüket, mert valós értéket adtál nekik, és szívesen kapcsolatban maradnak veled. Ez pedig azt jelenti, hogy akkor is eléritek egymást, ha többet nem látogatja meg a weboldalad.

A listaépítés a weboldalad egyik alappillére. Ha jól csinálod, ami azt jelenti, hogy az Olvasók önként és örömmel iratkoznak fel hozzád, akkor később ezek az Olvasók vásárolni is fognak tőled, legalábbis egy részük biztosan.

Az olvasói listád és a weboldalad együtt nagyon erősek. Erősebbek, mint külön-külön. A vásárlói listád megsokszorozhatja az oldalad hatékonyságát. Márpedig a listaépítés nem nagy ördöngösség. Te is meg tudod csinálni. Ugye van saját listád? Mondd, hogy van. 

9. Értéket adhatsz a világnak

Ez nagyon fontos. Nem csak az online üzletek esetén, hanem mindenféle üzletben a legfontosabb, hogy senkire sem akarunk rásózni semmit. Nem varrjuk a nyakukba, nem adunk el semmi olyat, amire a vevőnek nincs szüksége.

Tehát az első, hogy segítünk az embereknek (legyen az olvasó, vagy vásárló vagy érdeklődő vagy bármi). Segítünk, tehát valódi értéket adunk nekik.

Ez az érték lehet maga a termék, de lehet az egy cikk is, egy bejegyzés a blogunkban, egy email sorozat, egy mosoly. Lehet az a párbeszéd, amit a hozzászólások között folytatunk. A weboldal nagyszerű lehetőséget ad mások megsegítésére.

Nagyon fontos, hogy segíthetsz ingyen és fizetség ellenében. Az egyik legalább olyan fontos, mint a másik. Nem lehetsz ugyanis olyan sóher, hogy mindenért pénzt kérj, de nem lehetsz olyan hülye sem, hogy mindent ingyen adj.

Az érték az érték, erre helyezd a hangsúlyt, és segíts az embereknek.

10. A saját birodalmad

A weboldaladnak választhatsz egy címet, egy domain nevet. Ez a cím csak a tiéd, senki más nem kaphatja meg, és onnantól kezdve, hogy birtokba vetted, csak te döntheted el, milyen tartalom kerüljön rá.

A weboldalad a saját online birodalmad. Egy biztos pont az életedben, s még ha csak a virtuális tér egy szegletét jelenti, akkor is felépíthetsz ott valamit, amit aztán addig szépítgethetsz, javíthatsz, tökéletesíthetsz, nevelgethetsz szeretettel, míg végül egy önálló alkotásként mutatkozik meg a világnak. A te saját, egyedi weboldalad, amely nemcsak a látogatónak okoz örömöt, hanem saját magadnak is.

Hát képes volnál kihagyni egy ilyen lehetőséget?


Igazság szerint még legalább ennyi okot fel tudnék sorolni, de jóból is megárt a sok. Te viszont nyugodtan elmondhatod, melyik az a pont, amit a legfontosabbnak tartasz ezek közül, és van-e valami, amivel kiegészítenéd a listát.

Minden hozzászólást örömmel olvasok, főleg, mert ez az első bejegyzés a WordPressFlow blogjában.

Köszönöm a figyelmed!


Ez is érdekelhet

  • Úgy látom, sokat fogok tanulni…még egy ok, hogy majd nekem is legyen egy 🙏😊

  • Kedves Tibi! Mint minden írásod, ez is nagyon felemelő és rendkívül élvezetes volt! Tünde

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Szívesen változtatnál? Iratkozz fel ingyenes sorozatunkra!

    Hogyan keress pénzt azzal, amit szeretsz?

    A WordPressFlow INGYENES hétrészes email sorozata

    Nagyon örültem a levél sorozatnak, köszönöm, hogy megírtad. Mind végigolvastam és jegyzeteltem közben, hogy emlékezzek a sok inspirációra ami ezekből érkezett. Úgy gondolom, hogy ha összeáll a kép a fejemben, pontosan miből és hogyan akarok megélni, akkor egészen biztosan rád bízom ennek a felületét, a weboldal létrehozását. Annyira jó, hogy van ilyen lehetőség, hogy a weboldal készítés össze van kötve a személyiségfejlesztéssel.

    Betti

    >
    Processing...